dureri mana in timpul exercitiilor

Pentru multi sportivi, incheieturile mainii pot deveni o problema dificila.

Sindromul de tunel carpian (STC) e o stare dureroasa ce apare in cazul anumitor profesii, cum ar fi pianistii sau alte categorii de oameni care isi folosesc mainile pentru miscari repetitive si care ii poate afecta si pe culturisti sau powerlifteri.

Acest sindrom e cauzat de nervul median al palmei in cazul in care incheietura e  in mod frecvent  si repetat comprimata.  Acest nerv trece printre oasele carpului,  care formeaza scheletul  incheieturii mainii, si ligamente.  Deoarece persoanele care  ridica greutati folosesc mainile  si incheieturile acestora in miscari de extensie,  ele pot fi afectate de acest sindrom.

Daca aveti furnicaturi persistente, amorteli sau dureri ale mainii, incheieturii sau ale bratelor,  s-ar putea sa incercati experienta primelor simptome ale STC. Din ce in ce mai multe persoane care ridica greutati se plang de unele  din aceste simptome, care pot aparea dupa mult timp petrecut la antrenament.

In cel mai rau scenariu posibil,  sindromul pune victimele in situatia  de a nu mai putea lucra sau sa beneficieze de capacitatea de extensie a mainii.

Alte simptome ale SPC includ:

  1. dificultatea de a inclesta pumnul sau de a afectua  unele indeletniciri manuale.
  2. pierderea capacitatii de apucare a obiectelor.
  3. senzatii nocturne de  „ace si cuie” in mana, incheietura sau brat.

Daca incercati unul din aceste simptome, se recomanda urmatoarele:

  • Evitati miscarile bruste ale mainii in timpul ridicarii greutatii. Aceste miscari violente pot produce neplaceri in aceasta zona  atat de vulnerabil.
  • Impartiti antrenamentul astfel incat sa nu va suprasolicitati mainile  si incheieturile.
  • Luati cat de multe pauze aveti nevoie  pentru a da posibilitatea  mainilor, incheieturilor si bratelor sa se relaxeze.
  • Intindeti-va cu regularitate degetele si incheieturile pentru a reduce probabilitatea aparitiei unor probleme care afecteaza muschii si tendoanele.
  • Cand luati pauze in timpul antrenamentelor, desfasurati activitati recreative care sa va solicite extensia degetelor, mainilor si incheieturilor.

Daca aceste recomandari nu va ajuta sau vi se par nerealiste, cereti parerea unui doctor, care va poate prescrie medicatie antiinflamatorie. Metodele  chirurgicale pot fi aplicate numai dupa epuizarea celor traditionale.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 10.0/10 (4 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: +3 (from 3 votes)
Antrenament cu dureri?, 10.0 out of 10 based on 4 ratings