Se pare ca se vorbeste mai mult despre bicepsii tai decat despre tricepsi. Ne poti spune cate ceva despre metodele  tale de antrenament pentru tricepsi?

  • UnArnold Schwarzenegger de 7 ori castigator al concursului Mr Olympia lucru pe care l-am invatat in nenumaratii mei ani de antrenament e acela ca principiul izolarii  e foarte important  pentru dezvoltarea unor tricepsi fabulosi.  Exercitiile pentru tricepsi trebuie sa izoleze  cele trei capete  ale muschiului pentru a-i lucra  in mod adecvat.  Prin urmare, trebuie sa stiti care miscare actioneaza cel mai bine  asupra fiecarui capat de muschi.
  • La inceputul carierei mele in culturism, am preluat o idee de la Vince Gironda ce m-a ajutat  sa invat  exercitiile care aveau cel mai mare efect asupra  anumitot parti ale corpului.  Vince obisnuia  sa aleaga un exercitiu,  sa execute 15-20 de seturi de cate  20 de repetari si asta era tot ce facea pentru tricepsi in ziua  respectiva (si era destul).
  • In urmatoarea zi, judecand  dupa locul unde simtea cea mai acuta  durere in muschi,  el isi primea  raspunsul cu privire  la zona tricepsilor  asupra  careia  exercitiul respectiv a avut cel mai mare efect.  In cazul in care executase  extensii la helcometru, stia daca exercitiile respective i-au vizat mai mult capatul  interior decat cel exterior al muschilor sau da s-a pus accent pe sectiunea  inferioara  a grupei musculare.

EXERCITII

SERII

REPETARI

Impins cu haltera din culcat si prize ingusta

4-5

6-8

Impins in jos la helcometru

4-5

8-10

Extensii cu gantera deasupra capului

4-5

10-12

Extensii inapoi cu gantere din aplecat

4-5

12-15

  • Folosind  aceasta metoda, veti sti care  zona a tricepsilor  e afectata cel mai mult de fiecare miscare in parte.  Cu toate ca astazi, prin intermediul  tehnicilor lui Vince, dar si datorita  studiilor stiintifice de antrenament, stim mult mai bine  care sunt exercitiile  ce lucreaza mai mult asupra anumitor zone din majoritatea categoriilor de muschi.
  • Trebuie sa fi un antrenor instinctiv. Trebuie sa experimentezi, sa descoperi  ce este mai bun pentru tine si sa te tii de ceea ce descoperi.  Nu va fie teama sa folositi cat mai multe exercitii diferite, in special pentru tricepsi.
  • Antrenarea tricepsilor  e un lucru diferit  de antrenarea bicepsilor, deoarece in cazul celei de a doua categorii de muschi, aveti o singura miscare, flexiile,  cu care executati cat mai multe variante posibile (cu gantere, haltera, la banca Scott, etc).
  • In ceea ce priveste tricepsii, puteti executa exercitii  in fata corpului, deasupra capului sau culcat si ii puteti lucra si cu impinsul  cu haltera din culcat folosind o priza  apropiata. Tricepsii au nevoie  sa fie izolati pentru a ajunge la potentialul lor maxim, deci concentrativa serios pe actiunea fiecarui exercitiu.

arnold efectuand exercitiul extensii cu bara din culcat pentru triceps

Arnold Schwarzenegger, de 7 ori castigator al titlului Mr. Olympia

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 9.8/10 (5 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: +4 (from 4 votes)
Antrenamentul lui Arnold pentru tricepsi, 9.8 out of 10 based on 5 ratings