• Vastele cunostiinte de antrenament al lui Arnold SchwarzeneggerArnold Schwarzenegger facand fluturari cu gantere pentru piept s-au transformat imediat intr-unul dintre cele mai impresionante corpuri din toate timpurile. In articolul de fata, si in cele ce vor urma, va vom raspunde  la intrebari legate de antrenamente, nutritie si intensitate.

Partea corpului care l-a reprezentat cel mai bine  a fost pieptul. Ce a facut mai exact, in afara exercitiilor  obisnuite, pentru a-si dezvolta complet pectoralii?

  • Pectoralii, spre deosebire de gambe, au reprezentat o parte a corpului foarte buna pentru Arnold din punct de vedere genetic, dar tot a trebuit sa lucreze pentru ei.  Voi  accentua mai ales 3 exercitii pe care Arnold le efectua atunci cand isi antrena pieptul: Impins  din culcat cu  haltera, flotari la paralele si fluturarile din culcat cu gantere.

Programul de exercitii pentru piept al lui Arnold

EXERCITII

SERII

REPETARI

Impins din culcat cu haltera

5-7

10-12

Impins culcat inclinat

5

12

Fluturari cu gantere din culcat orizontal

5

10-15

Flotari la paralele cu ingreuiere

4-5

12-15

Impins cu haltera

Toata lumea  stie cum sa execute un impins din culcat  cu haltera clasic.  Daca pieptul nu e punctul tau forte,  sau daca te-ai poticnit la un anumit nivel  in dezvoltarea pieptului, exista  moduri de executare  a acestui tip de exercitiu ce iti va accentua mai mult pectoralii.

Poti face acest lucru  executand impingerea  pe o distanta mai mica. Cand efectuezi un impins  din culcat complet,  tricepsii intervin in partea de final a  repetarii pentru a intinde coatele,  iar muschii pectorali  sunt mai putin implicati  in acest moment decat in restul miscarii.

Solutia e sa realizezi  miscari  pe jumatate sau trei sferturi, impingand  haltera,  dar oprindu-te  cu putin inaintea  intinderii complete a coatelor si inainte de a readuce haltera pe piept.Astfel vei mentine tensiunea pe pectorali,  si nu vei irosi  energie prin blocarea coatelor.

Arnold Schwarzenegger in timp ce face impins cu haltera din inclinat

Flotarile la paralele

Arnold Schwarzenegger face flotari la paralele pentru piept cu greutateFlotarile la paralele reprezinta un alt tip de exercitii pe care oameni nu prea il folosesc pentru piept – majoritatea  il folosesc ca exercitiu pentru tricepsi.

Arnold folosea flotarile la paralele ca exercitiu pentru piept, pentru ca simtea  ca flotarile la paralele  implica cu adevarat  intreaga zona  a pieptului si sunt excelente pentru modelarea pectoralilor inferiori  astfel incat sa obtineti  acea striatie  musculara impresionanta  si profunda ce separa pectoralii de muschii abdominali.

Pentru a ajunge la dimensiunile maxime, ar trebui sa  faci flotari cu ingreuiere (Arnold obisnuia sa-si  atarne de centura  o greutate de 36 de kg  si sa faca seturi  de cate 15 repetari).

Ai grija  sa mergi pe toata  traiectoria in jos pana cand simti  o intindere puternica  in piept la fiecare repetare, inclinandu-va  trunchiul inainte  si tinandu-va genunchii inapoi, fara a simti nevoia sa blochezi coatele sus.

Fluturarile cu gantere

In ceea ce priveste fluturarile din culcat cu gantere, nu te cantona pe ganterele usoare.  Multi sportivi cred ca  fluturarile trebuie  executate cu gantere usoare.  De ce? Cum sa pui masa  folosind gantere  de 10 kg? Alege ceva mai greu. Vei fi surprins de greutatea pe care o poti folosi.

Spre exemplu, Arnold inceapea  cu gantere de 30 de kg la primul set de 15 repetari, dupa care trecea la gantere de 35 de kg, apoi de 40 kg, pastrand numarul de repetari intre  10-15 repetari. Cheia e sa te fortezi, chiar si in cazul  exercitiilor privite in general ca miscari de „sculptare”.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 10.0/10 (7 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: +5 (from 5 votes)
Antrenamentul pentru piept al lui Arnold, 10.0 out of 10 based on 7 ratings