Care din tehnicile pentru intensitate pe care le-ai folosit (repetari fortate, superseturi, etc.) crezi ca i-ar surprinde cel mai mult pe oameni?

  • Arnold efectuand genuflexiuni cu bara la piept pentru coapseAs spune ca tehnica trisarii. Cu toate ca am crezut  intotdeauna in folosirea formei stricte pentru a-mi izola  muschii, am folosit la un moment dat  metoda trisarii in aproape fiecare antrenament pentru  ca acest lucru imi permitea  sa fac fata unei greutati mai mari, ceea ce  imi permitea sa imi suprasolicit muschii astfel incat  acestia cresteau mai mari.
  • Puteti s-o luati si asa: aproape fiecare exercitiu  pe care il executati are o parte slaba  in traiectoria  ei de miscare. Ea poate fi la inceput, la sfarsit sau poate undeva pe la mijloc.  Problema e ca atunci cand folosesti  o forma foarte stricta, singurul mod de a trece prin astfel de puncte slabe, e folosirea unei greutati mai mici.
  • Totusi, cand faceti acest lucru,  muschii nu va sunt  lucrati suficient  de tare in punctele puternice ale traiectoriei miscarii.  Dar, daca folositi o greutate  mai mare si trisati un pic pentru a trece  de punctul slab si pentru a ajunge   la finalul setului,  va puteti suprasolicita  muschiul in punctele  puternice.

  • Sa ne gandim de exemplu,  la flexiile pentru bicepsi. Punctul slab e inregistrat la inceputul fiecarei repetari (in partea de jos). Cand voiam sa execut  un set de 8 repetari, foloseam cea mai mare  greutate cu care puteam face 4 sau 5 repetari stricte.  Cand nu mai puteam  face exercitiul in forma  stricta,  incepeam sa trisez  putin luandu-mi un avant  care sa ma ajute  sa trec bara  de partea de jos  a repetarii pana pe la un sfert  din traseul  pe care il aveam de parcurs in sus.
  • Din acel punct,  bicepsii imi erau  la potentialul lor maxim,  astfel incat  puteam executa partea de sus a repetarii in forma stricta. In orice caz, ma asiguram intotdeauna  sa nu fac acest lucru  la fieacare set – numai la ultimul sau ultimele doua seturi ale unui exercitiu – si ramaneam mereu constient  sa nu risc o accidentare.

  • Metoda trisarii merge  la fel de bine si in cazul ridicarii bratelor lateral cu gantere pentru deltoizi. Aici punctul slab e  la inceputul miscarii  cand greutatile inca se mai afla aproape de tine lateral.
  • Trisand cu o usoara smucire  la inceputul repetarii  si tinand coatele putin flexate, puteam trece de punctul slab al ridicarii ajungand la momentul de mijloc, unde pot lucra cel mai bine partile mai mari si mai puternice  ale deltoizilor. Daca incercati sa executati acest exercitiu avand coatele  indreptate si fara sa trisati putin, nu numai ca trebuie sa folositi greutati mici, dar va veti solicita  si coatele foarte mult ceea ce reprezinta un alt punct slab.
  • In concluzie, putem spune ca Arnold trisa din cand in cand, mai ales atunci cand isi antrena umerii si bratele, dar intotdeauna facea acest lucru de dragul perfectionarii.

Arnold in timpul filmarilor la Pumping Iron efectuand flexii cu haltera

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 10.0/10 (5 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: +3 (from 3 votes)
Arnold despre intensitatea antrenamentului, 10.0 out of 10 based on 5 ratings