Sunt multe motive psihologice pentru care trebuie sa adaugi sedinte Lydia Rees absde aerobic la programul de antrenament si carbohidratii in dieta. Cercetarile arata ca exercitiile aerobice maresc buna dispozitie si reduc depresia. Cred ca majoritatea ati experimentat o senzatie de buna dispozitie dupa o sedinta de sprinturi. Pare sa fie o tortura in timpul efortului, dar dupa terminarea lui nu vei regreta ca l-ai facut.

Alt factor care mareste buna dispozit ie in timpul aerobicului este eruptia de endorfine. Aceasta are loc in timpul unei sesiuni mai lungi de exercitiu cand un neurotransmitator hipotalamic este secretat de glanda anterioara pituitara.Endorfina blocheaza apoi senzatia de durere, promoveaza un sentiment de euforie si reduce senzatia de stres din corp. Cred ca ati trecut prin experienta cand, intr-o cursa de alergare de rezistenta, de exemplu, facuta intr-un ritm sustinut, la un moment dat, picioarele alearga singure, fara, parca, a mai depune efort.

Daca adaugi aerobic, vei putea sa mananci ceva mai multa mancare decat daca nu ai face deloc. In sine, acest lucru este de ajuns pentru a te pune intr-o buna dispozitie.Cati dintre noi nu am incercat o dieta si, din cauza faptului  ca aveam depresie de la ea, am renuntat in scurt timp. Motivul principal al renuntarii la diete este ca oamenii nu se simt bine de la ele, se simt deprimati, fara chef de viata.Daca, insa, mananci putin mai mult in fiecare zi deoarece ai adaugat aerobicul, atunci sunt sanse mai scazute sa te simti deprimat.

Acum, sa ne mutam la motivele psihologice pentru includerea carbohidratilor in dieta voastra. In primul rand si cel mai important este ca acesti carbohidrati iti dau energie. Carbohidratii reprezinta principala resursa de energie a organismului. Daca te antrenezi tare, faci aerobic si vrei sa ai energie pentru toata ziua, atunci ai nevoie de carbohidrati.Nu ma intelege gresit: mancand la fiecare masa cantitati mari de carbohidrati, cu indice glicemic ridicat, nu asta este solutia. In orice trebuie moderatie. Cantitati moderate de carbohidrati cu indice glicemic mediu sau scazut, proteine de calitate si grasimi sanatoase, asta trebuie sa contina dieta ta.

Carbohidratii produc eliberarea in corp a unui neurotransmitator numit serotonina. Studiile au aratat ca oamenii care au simptome depresive au un nivel scazut de serotonina. Prin adaugarea de carbohidrati de calitate in dieta, nivelul eliberat de serotonina va fi ridicat, ceea ce va ajuta la scaderea starilor depresive. La fel, nu exagerati, mai mult nu inseamna mai bine, cheia e moderatia.

In final, retineti ca fiecare este diferit. Unii au nevoie de mai multi, altii de mai putini carbohidrati. La fel si in cazul aerobicului. Inarmati-va cu rabdare si faceti mici modificari pe parcurs pentru a va atinge scopurile.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/10 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)