fructe cu continut ridicat de antioxidntiNumeroase studii au aratat ca fructele au efecte benefice asupra sanatatii, datorita fibrelor vegetale si compusilor antioxidanti pe care ii contin. Fibrele solubile continute de fructe incetinesc absortia carbohidratilor, reducand astfel secretia de insulina.

Consumul antioxidantilor, precum cei continuti in fructe(flavonoide si polifenoli), care sunt mai potenti decat vitamina C, contribuie impreuna cu antioxidantii  produsi de corp, la mentinerea sanatatii.

Pentru a avea cele mai bune rezultate, trebuie sa mancati o varietate mare de fructe. Cantitatea de antioxidanti din fructe variaza in functie de soi si de sezon. Cei mai multi dintre expertii in nutritie recomanda sa mancati fructe de 5 ori pe zi, unii chiar  de 9 ori pe zi. Din moment ce nu toate fructele sunt disponibile , cele mai populare si disponibile fructe au cea mai mare cantitate de antioxidanti. Un studiu recent, efectuat pe soareci, carora li s-au dat: mere, pere sau piersici si in acelasi timp, au fost pusi la un regim bogat in colesterol si grasimi, pentru a vedea daca fructele au vreun efect asupra nivelului colesterolului. Continutul de fibre vegetale al celor trei tipuri de fructe este aproximativ acelasi. Toate cele trei tipuri de fructe au redus semnificativ absortia si oxidarea colesterolului din mancare. De asemenea, au prevenit scaderea colesterolului de inalta densitate din sange. Merele s-au dovedit cele mai eficace, in aceste cazuri si in activitatea antioxidantilor.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/10 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)