Te-ai impotmolit la o rutina? Indiferent cat de intens te antrenezi, muschii refuza sa creasca? Daca-i asa, exista o singura solutie pentru problema asta. Trebuie sa te supui legii de baza a culturismului:stimuleaza sau cum fac muschii sa creasca cu antrenamentul ciclicstagneaza. se pare ca lumea culturismului in ziua de azi se „ineaca” in principii. Exista prncipii impotriva esecului, de fapt exista unul pentru fiecare criza, reala sau imaginara, care ar putea aparea in viata unui culturist, prea multe ar spune unii. E aproape ca si cum ar fi cate un guru autoproclamat pentru fiecare problema, care viseaza noi strategii pentru cresterea muschiilor, sau reinvie metode vechi, doar pentru a-si vedea ideea luptand pentru dominanta in ierarhia „noilor principii”. Bine, glumeam doar. Adevarul este ca sunt o multime de principii foarte bune. Insa unele chiar par sa existe doar de dragul de a exista. Varietatea vasta a teoriilor , pe care ar trebui sa le incercam pentru ca sunt superioare celorlalte, ne induc in eroare. Mai ales pentru cei, care nu-si pot convinge muschii sa se dezvolte. Fiind atat de multe, de unde sti ce sa alegi?

O metoda ar fi sa incerci fiecare principiu existent. Nici gand !

Daca esti un culturist serios , te antrenezi din greu, nu pierzi nici un antrenament, ai un regim alimentar potrivit, si cu toate astea ai ajuns intr-un punct mort, exista un singur raspuns, vechi ca acest sport. Uita de toate princiipile auzite pana acum si aplica un principiu care si-a dovedit eficienta de-a lungul timpului. Avand in vedere toate rezultatele pozitive pe care le-a avut , acest concept este destul de ignorat. Este chiar ciudat, cand iei in considerare ca aceasta teorie este una dintre cele ami importante principii, care guverneaza cresterea musculara. Pentru antreprenori si experti este principiul periodizarii, dar culturistii il cunosc ca antrenament ciclic -schimbarea frecventei antrenamentelor, odihnei dintre seturi, exercitii, si/sau greutati folosite pentru a forta corpul sa se adpateze adaugand mai multi muschi. Sa va explic.

Muschi destepti si lenesi

„Toate functioneaza, dar nimic nu functioneaza pentru totdeauna”-este cea mai adevarata maxima din culturism. Esecul tau in continuarea dezvoltarii muschilor are probabil aceasi cauza , ca in cazul multor culturisti:ai muschi destepti si lenesi. Natura dicteaza sa depunem efortul minim pentru a face orice. Muschii tai au invatat sa se descurce, indiferent cu ce-i ataci-greutati, seturi, repetari-astfel nu mai folosesc nici un pic de energie in plus, si nu mai cresc nici un milimetru in plus. Au gasit deja cea mai eficienta cale sa-si faca treaba. Sa gasit echilibrul si muschii tai sunt multumiti de statusul quo-ul. Deci solutia este sa-i trezesti . Trezeste-ti muschii asa cum ai convinge un om lenes sa actioneze. Cere mai mult! Pentru a intra in joc trebuie sa schimbi abordarea antrenamentului. Cresterea muschiilor necesita provocare, care forteaza muschii sa raspunda la stresul in continua crestere si la noile rutine solicitante. Poate cea mai simpla abordare este alternarea saptamanilor cu antrenamente grele cu saptamanile cu antrenamnete usoare timp de doua saptamani. Aceasta abordare va trezi garantat si cei mai incapatanati muschi. Tehnica s-a creat pentru a induce in eroare muschii cerandu-le sa se chinuie sa treaca de saptamana cu greutati uriase, cu care poti efectua corect nu mai mult de 4-6 repetari. Apoi va urma o saptamana usoara cu greutati cu care poti efectua 12-15 repetari. Fiecare metoda lucreaza complet diferit grupul de muschi vizat. Pe deasupra, daca articulatiile tale resimt anii de antrenamente grele, le vei da ocazia sa se odihneasca in timpul saptamanii usoare.

Cum functioneaza ciclul?

1Nici nu te gandi sa incepi cu greutati mari fara sa te incalzesti. Cred ca nu te astepti ca masina sa porneasca perfect dimineata dupa o noapte extrem de rece. La fel, n-ar trebui sa te antrenezi in antrenamentele grele cu putine repetari fara s-ti pregatesti muschii cu 80% din maxima ta. Vei vedea ca merita:te vei descurca cu greutati mai mari daca te incalzesti.

2.Programeaza-ti antrenamentul in conformitate cu cel vechi, vei continua sa incepi cu miscarile compuse, cand esti mai odihnit.

3 Adjusteaza-ti antrenamentul dupa nevoile tale. Daca ai parti care necesita mai multa atentie, asigura-te ca antrenamentul se axeaza pe partile mai slabe. De exemplu daca ai deltoizii superiori mai slabi, executa ridicari laterale cu gantera din aplecat anterior chiar dupa exercitiul compus de prese pentru umeri, dar inainte de ridicarile laterale cu gantera din stand. Din momentul in care ai inteles cum functioneaza antrenamentul ciclic, aplica raza de repetari la orice exercitiu, forteaza muschii sa se adapteze la noua provocare. Incercarile si greselile iti vor spune de ce greutati ai nevoie pentru a executa numarul de repetari alese.

4 Noteaza maxima de o singura repetare la impins de la piept, genuflexiuni, presa deasupra umarului si flexii cu haltera din stand. Masoara-ti pieptul, bicepsii, cvadricepsii, inainte de a-ti incepe programul de antrenament. Alternarea dificultatii antrenamentelor este o abordare ce si-a dovedit eficienta de-a lungul timpului. Da o sansa acestei tehnici si vezi daca poti duce fizicul la un alt nivel.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/10 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)