Pentru a lucra deltoizii posteriori, pozitia coatelor e primordiala.

Privind pe unii pec-deck sau ridicari laterale din aplecat pentru deltoizii posteriori facand miscari de izolare pentru deltoizii  posteriori, in special  ridicarea bratelor lateral din aplecat  cu gantere sau cabluri, te poate face sa te gandesti: Oare stie cineva  cu adevarat sa-si  izoleze  eficient deltoizii  posteriori?

Problema in cazul de fata o constituie  indoirea si extinderea  coatelor in loc de a le bloca  intr-o pozitie usor flexata, facand  dintr-un exercitiu  eficient de izolare  pentru deltoidul posterior o miscare pentru triceps.

Cred ca exista o combinatie de motive  pentru care oamenii au dificultati  in a face miscari pentru deltoidul posterior.  Pentru un amator,  miscarea ce lucreaza  deltoizii posteriori, ducand bratele  din fata corpului in lateral, de obicei dintr-o  pozitie de aplecat inainte, nu e chiar atat de obisnuita,  ca cele ce lucreaza  partea anterioara ridicand bratele  in fata corpului si deltoizii mediani ridicand  bratele lateral fata de corp.

Incercarea de a folosi greutati  mari contribuie de asemeni la aceasta problema. Culturistii profesionisti stiu ca niste deltoizi  posteriori slabi pot compromite stabilitatea umerilor si pot contribui la accidentarea  capsulei rotatorii.

Solutia incepe cu fluturari inversate la pec-deck. Ai grija sa-ti ajustezi  inaltimea scaunului  astfel incat umerii, coatele si mainile sa fie aliniate in plan orizontal si sa nu permiti  coatelor sa coboare in timpul executarii miscarii.  Bratele trebuie sa fie usor  indoite pe tot parcursul, fara flexare sau extindere la nivelul coatelor, ceea ce ar face din aceasta  o miscare pentru tricepsi.

Avantajele / Dezavantajele diferitelor tipuri de exercitii pentru deltoizii posteriori

ECHIPAMENT

EXERCITII

AVANTAJE

DEZAVANTAJE

Aparat Fluturari inversate la Pec-Deck Blocheaza coatele: eficient pentru invatarea traiectoriei miscarii In mod obisnuit, nu permite  incarcaturi la fel de mari  ca in versiunea cu greutati libere.
Cabluri Din aplecat, ridicarea  bratelor lateral Lucreaza fiecare parte independent Deseori, se rasuceste  trunchiul
Fluturari pentru  deltoizii posteriori la scripetii de sus Permite o usoara  ajustare a unghiului de tragere  Tendinta de a indoi si extinde coatele implica tricepsii
Gantere Din aplecat, ridicarea bratelor lateral Permite folosirea unor greutati mai mari O extensi considerabila  a soldului si genunchiul  invita folosirea  unor grupe secundare de muschi
Din sezand aplecat inainte, ridicarea bratelor lateral Reduce balansul corpului

 

Tendinta de sta drept  reduce implicarea  deltoidului posterior
Din inclinat inainte, ridicarea bratelor lateral Poate folosi unghiuri ale bancii usor diferite pentru varietate. Talpile pot aluneca –  e necesara  o pozitie stabiae a picioarelor.

La fel ca la oricare alt exercitiu, practica aduce  perfectiunea.  Imbunatateste-ti tehnica repetand mereu, pentru ca e aceeasi  traiectorie  pe care o urmezi  atunci cand folosesti  cabluri sau gantere. Exista totusi mici diferente, cea mai importanta  e cea legata de pozitia corpului, acesta fiind aplecat si nu vertical.

In plus, nu beneficiezi de o traiectorie  predeterminata  a aparatului, care sa-ti permita  sa te concentrezi  pe blocarea coatelor; in schimb, va trebui sa faci constient  acest lucru de unul singur. Perfectioneaza-ti miscarea si vei fi unul dintre cei ce stiu cu adevarat sa isi lucreze deltoizii posteriori.

exercitii pentru muschiul deltoid posterior

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 10.0/10 (2 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: +2 (from 2 votes)
Izolarea deltoizilor posteriori, 10.0 out of 10 based on 2 ratings