Cresterea musculara necesita exercitii suficient de intense care pot implica: greutati mai mari, volum mai mare (serii si repetari) sau chiar marirea frecventei antrenamentelor. Ca in mai toate situatiile insa, vine o vreme cand the spirit of bodybuidingajungi la un punct in care rezultatele se diminueaza. Atunci, fiecare antrenament pare sa genereze mai mult pierdere decat castig de masa musculara,iar  daca continui si te antrenezi, se poate ca de fapt sa distrugi muschii. Aceasta distrugere se numeste rhabdomyolysis. Pericolul nu sta doar in distrugerea muschilor ci si in substantele eliberate in timpul distrugerii muschilor precum myoglobina, un pigment ce contine oxigen. Excesul de myoglobina poate sa blocheze literalmente elementele filtrante ale rinichilorceea ce poate duce la pierderea completa a functiilor acestora.

Desi rhabdomyolysis-a este rareori asociata doar cu parti dintr-un muschi oarecare, un raport medical recent descrie cazul unui culturist in varsta de 30 de ani care s-a prezentat la spital cu ceea ce parea sa fie un caz de rhabdomyolysis localizat doar la tricepsi. Individul s-a plans de dureri musculare severe la ambii tricepsi si la antebrate la o zi dupa un antrenament intens pentru tricepsi, dar, pentru ca durerea s-a disipat dupa o zi, a hotarat sa se antreneze si mai intens la 5 zile dupa primul antrenament. In urma acestui al doilea antrenament, a trebuit sa se prezinte la spital din cauza durerilor musculare (ale tricepsilor). A fost tratat conservativ, i s-a spus sa se odihneasca si in cateva zile simptomele au disparut.

Datorita masei musculare mici implicate (tricepsii), episodul nu a dus la eliberarea de suficiente reziduuri ale procesului de distrugere musculara pentru a afecta functionarea rinichilor acestui individ. Ce a dus la aceasta situatie a fost escaladarea dramatica a efortului din timpul antrenarii tricepsilor; el a adaugat greutati mai mari si si-a antrenat tricepsii cu mult mai multe serii ca de obicei. Lectia in acest caz este aceea ca trebuie sa faci cresteri graduale ale greutatilor, intensitatii, volumului, pentru a nu soca muschiul exagerat de mult. Aceasta este, in mod particular, importanta vara, deoarece pierderea masiva de lichid prin transpiratie si caldura in timpul efortului pot rezulta rhabdomyolysis.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/10 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)