Obiceiul de a manca des ofera cateva avantaje pentru cei care incearca sa piarda grasime si sa castige masa musculara. Din punct de vedere practic , daca mananci la fiecare doua ore si jumatate sau trei ore, te ajuta sa mentii alimente sanatoasenivelul vital al glucozei in sange, ceea ce indeparteaza foamea si conserva energia. Cei care asteapta prea mult timp intre mese declanseaza semnale puternice din partea metabolismului care te imping sa mananci necontrolat. Sunt si avantaje hormonale directe.

Mesele frecvente duc catre o eliberare mai controlata a insulinei in sange ca rezulultat al numarului mai mic de calorii consumate la fiecare masa. Daca mananci doar 1-2 mese bogate in cursul unei zile, „inunzi“ sangele cu insulina, care este in principal un hormon de depozitare si „trimite“ excesul de calorii catre rezervoarele de grasimi ale organismului. Acest lucru este valabil mai ales daca masa luata a continut carbohidrati ce se absorb rapid (cu index glicemic mare).

Mesele dese si mai mici cantitativ sunt mai naturale pentru corp, imitand pulsatiile eliberarii de hormoni, incluzand aici hormonul de crestere si testosteronul. Asemenea mese imbunatatesc absorbtia tuturor nutrientilor. Pe scurt, corpul foloseste mai ef icient mesele mai dese si mai mici decat pe cele mai rare si mai bogate.

Promoveaza insa aceste mese, frecvente si mici, pierderea de grasime corporala?

Un nou studiu a examinat obiceiurile de alimentare pe un grup de barbati cu varsta cuprinsa intre 45 si 64 de ani. Numarul de mese zilnice varia de la 1-2 la 5, la diferiti subiecti. Numai 14 % din barbatii studiati erau obezi . Studiul a aratat ca barbatii care mancau cel putin 5 mese pe z i aveau cu 13% mai putina grasime corporala decat cei care mancau doar 1-2 mese pe z i. Asta desi toti consumau acelasi numar de calorii pe z i. Multi zic ca n-au timp sa prepare 5 mese pe zi, dar ei nu realizeaza ca si o gustare reprezinta   o masa.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/10 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)