• exercitii pentru abdomen efectuate la aparatMuschiul drept abdominal(rectus abdominis) este un muschi lung, de forma unei curele, care acopera partea anterioara a abdomenului. Acesta e format din fibre scurte, suprapuse vertical. Cand acestea se contracta, se ridica intre insertiile lor tendinoase. Linia alba este o linie subtire, un strat tendinos, care creeaza o adancitura in mijlocul peretelui abdominal. De obicei, muschiul drept abdominal e strabatut de inca trei randuri de tendoane, dispuse orizontal. Cand se contracta atat jumatatea din stanga, cat si cea din dreapta, trunchiul e flexat inainte in asa fel incat capul si pieptul se apropie de solduri si picioare.
  • Muschiul oblic extern porneste de la coastele inferioare in mici manunchiuri de fibre, orientate din lateral catre centru, in aceeasi directie inspre care se indreapta degetele unei maini in buzunar. Cand oblicul stang se contracta in acelasi timp cu oblicul drept, trunchiul e flexat astfel incat capul se indreapta catre picioare. Oblicul drept se contracta mai puternic atunci cand corpul se rasuceste spre stanga.
  • Muschiul oblic intern e dispus imediat sub muschiul oblic extern. Desi acesta nu se vede, contribuie substantial la forma si functia intregii retele abdominale. Fibrele sale pornesc din partea laterala a trunchiului, in unghi drept fata de muschiul oblic extern, si se desfasoara in evantai din punctul de origine catre cap (in directie ascendenta). Se insera pe ultimele 3-4 coaste, unde se continua prin muschii intercostali (muschii respiratori ai cutiei toracice). Ca si muschiul oblic extern, daca atat partea dreapta, cat si cea stanga se contracta simultan, muschiul oblic intern flexeaza trunchiul la nivelul taliei, indreptand capul catre picioare.
  • Muschiul transvers abdominal e principalul muschi activat cand iti „sugi” stomacul, ca in respiratia abdominala. Fibrele muschiului transvers sunt dispuse paralel cu solul cand corpul e in pozitie verticala (de unde ii vine si numele). E cel mai profund muschi abdominal, avandu-si originea pe suprafata interioara a cartilagiului ultimelor 6 coaste, pe partea posterioara a coloanei vertebrale si pe creasta iliaca. Cateva dintre fibrele inferioare ale muschiului isi schimba directia si merg in paralel cu fibrele muschiului oblic intern.
  • Iliopsoas e un muschi abdominal posterior format din doi muschi: iliac si psoasul mare. Psoasul mare este un muschi lung si gros si se afla in vecinatatea coloanei vertebrale, in zona toracica si lombara. Muschiul iliac e un muschi mare, de forma triunghiulara, care trece pe deasupra oaselor iliace si se intinde de-a lungul partii laterale a psoasului mare. Fibrele celor doi muschi se unesc intr-un singur tendon care se insera aproape de capul femurului. Psoasul mare si muschiul iliac functioneaza ca un singur muschi (de aici si numele de iliopsoas) si e cel mai puternic flexor ar coapsei si al articulatiei soldului.

Abdomene la aparat:

muschiul iliac si psoasul mare abdomen1. Alege o greutate usoara(cand spun greutate, ma refer la faptul ca aparatul este dotat cu un sistem ce permite reglarea sarcinii de lucru)  si aseaza-te la aparatul de abdomene, fixandu-ti picioarele sub suport si mainile pe manere. Coatele trebuie sa fie indoite la un unghi de 90 de grade. Aceasta este pozitia de „Start„.

2. In acelasi timp incepe sa ridici picioarele si sa tragi de manerele aparatului. Expira in timpul contractiei. Asigura-te ca executi miscarea intr-un ritm lent si controlat. Concentreaza-te asupra executarii exercitiului astfel incat bratele si picioarele sa fie relaxate, iar ridicarea greutatii sa se faca strict din contractia abdominala.

3. Mentine contractia in aceasta faza timp de 1 secunda, dupa care, inspirand, revino la pozitia de „Start„. In mod obligatoriu miscarea se va insoti de un act respirator activ cu accent pe expiratie.

4. Fara a lua pauza, treci imediat la urmatoarea repetare. Executa 3-4 serii a cate 15-20 de repetari.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 10.0/10 (1 vote cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)
Exercitii pentru abdomen la aparat, 10.0 out of 10 based on 1 rating