Pentru structura si functie musculara muschiul croitora diminua riscul de intinderi musculare, iti recomand ca inainte de a incepe sa faci incrucisari la cabluri din picioare, sa iti aloci cateva minute pentru o scurta sesiune de streching usor pentru muschii adductori. Nu folosi greutati mari inca de la inceputul exercitiului, ci creste treptat greutatea.

Incrucisari la cabluri din picioare:

1.  La aparatul cu cabluri(crossover), trece-ti peste glezna banda de piele atasata de cablu. Sprijina-te cu mana de partea verticala a aparatului.

2. Trece-ti banda de piele peste glezna piciorului de langa aparat. Ridica piciorul de la sol si trece-l in fata celuilalt. Pe durata miscarii, genunchiul trebuie sa fie intins sau aproape intins. Genunchiul piciorului cu care se face miscarea de incrucisare trebuie sa fie indreptat spre exterior(articulatia soldului se va roti spre exterior sau lateral).

3.  Dupa ce ai intins cablul la maxim, indoaie genunchiul astfel incat talpa sa ajunga in spatele piciorului de sprijin. Nu-i da voie genunchiului indoit sa se miste spre axa corpului ; trebuie sa continue sa se roteasca in exterior pe parcursul flexiei. Talpa piciorului indoit trebuie sa ajunga in spatele piciorului de sprijin.

4. incrucisari la cablu din picioare pentru coapsa interiora si muschiul croitor Mentine aceasta pozitie timp de 1-2 secunde, dupa care revino la pozitia de „Start” si repeta miscarea.

Cand iti incrucisezi picioarele la inceputul exercitiului, incearca sa descrii un arc cat mai larg. In felul asta vei spori contractia adductorilor, dar, fiindca piciorul se misca spre partea frontala a corpului, muschii croitor si gracilis vor fi, de asemenea, puternic activati. Muschiul croitor va fi activat deoarece stabilizeaza genunchiul in pozitia flexat, in acelasi timp cu flexia soldului. Mai mult, exercitiul este efectuat cu coapsele in pozitie de abductie, astfel incat croitorul este perfect intins.

Cand revii la pozitia de „Start„, fa miscarea lent, pentru a obtine o intindere completa si prelungita a adductorilor coapsei interioare. O intindere mai buna va avea ca rezultat o contractie mai buna la urmatoarea ridicare. Ca la toate exercitiile pentru coapsa interioara si adductori, riscul accidentarilor(intindere musculara) creste daca faci miscarea prea repede sau bruschezi greutatea. Prin urmare, fa exercitiul lent si controlat in ambele directii.

Muschiul adductor lung e puternic activat la incrucisarea propriu-zisa a picioarelor, ca rezultat al functiei sale de adductor al soldului. Muschii vastus nu sunt activati, chiar daca rectus femoris joaca rolul de flexor al soldului, pe langa cel de extensor al piciorului. Ceilalti muschi au un rol minor; din aceasta cauza, exercitiul este unul foarte specializat.

Incrucisarile la cablu din picioare iti vor fi de ajutor chiar daca singurul tau scop este sa previi o intindere musculara. Insa daca esti un culturist serios si daca pana acum ai contat doar pe dieta ca sa iti definesti croitorul si ceilalti muschi ai coapsei interioare, atunci ai parcurs doar jumatate din drum. Croitorul se va vedea bine doar daca arzi grasimea, dar va fi plat. Insa, daca vrei sa iesi in evidenta, trebuie sa iti faci timp pentru un astfel de exercitiu. Incrucisarile la cablu din picioare te vor ajuta sa-ti dezvolti o pereche de croitori care arata ca niste cabluri groase si rotunde ce se intind pe coapse pana la genunchi.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 10.0/10 (1 vote cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: +2 (from 2 votes)
Exercitii pentru coapsa interioara si croitor-Incrucisari la cabluri din picioare, 10.0 out of 10 based on 1 rating