ridicari de gambe din picioare cu haltera pe umeriImpingerea greutatii corpului si/sau a unei greutati suplimentare, pe verticala, contribuie la dezvoltarea muschilor gambei. Acest exercitiu pentru gambe  se realizeaza cu genunchii blocati, pentru ca astfel muschii gambei  sunt intinsi la maximum si se obtine o contractie maxima  a musculaturii implicate.  Multi culturisti indoaie genunchii cand incep ridicarea, apoi se ridica pe varfuri. Totusi, cand se indoaie genunchii, scade contractia muschilor gastrocnemieni. Tot asa se implica, prin indoirea genunchilor, si muschii coapsei ce lucreaza in locul gambei.

Pentru a maximiza eforul depus nu se foloseste incaltaminte care limiteaza mobilitatea articulatiei gleznei( de exemplu: ghetele). Pentru ce  mai multi dintr noi, gambele sunt greu de format, iar pentru a reusi se impun unele reguli:

  • blocarea genunchilor in timpul exercitiului  „Ridicari pe varfuri din stand” pentru gambe;
  • coborarea calcaielor cat mai mult pana la senzatia de intindere maxima a musculaturii gambelor si apoi ridicarea pana pe degetul mare, nu si pe celelalte;
  • la capatul miscarii se face o pauza pentru a simti si controla incordarea;

Unii culturisti isi antreneaza gambele in fiecare zi, cu greutati mari si foarte mari, motiv pentru care multi se plang de crampe musculare, care la randul lor pot provoca rupturi fibrilare, motiv pentru care in antrenamentul pentru gambe  este foarte important ca incalzirea sa fie foarte bine efectuata inainte.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 10.0/10 (1 vote cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)
Exercitii pentru gambe-Ridicari pe varfuri din stand, 10.0 out of 10 based on 1 rating