metode de intarire si tonifiere a muschilor trunchiului

Musculatura trunchiului e deosebit de importanta pentru toti sportivii, indiferent  ce miscare fac, nu numai la sala, dar si in viata de zi cu zi.

Una din cauzele principale ale aparitiei problemelor  la nivelul coloanei vertebrale e insuficienta dezvoltare  a musculaturii lombare / abdominale,  precum si  a dezechilibrelor de dezvoltare intre aceste 2 grupe antagoniste.

Exercitiul prezentat astazi  antreneaza zona trunchiului pe diagonala, in sus si in jos.

Cum se executa?

1. Lasa-te in jos ca la fandari, langa un helcometru, cu un maner in forma de D atasat in partea de sus a helcometrului.

2. Mentinand trunchiul rigid  de-a lungul  miscarii, tine privirea in fata si apuca manerul cu ambele maini.

3. Cu coatele usor indoite, trage in jos manerul  cablului, pe diagonala, ajungand cu el langa genunchi.

4. Miscarea ar trebui initiata de glutei, iar apoi transferata spre trunchi. Privirea ta va urmari traiectoria manerului.

5. Intoarce-te la pozitia de plecare, termina numarul de repetari propus, iar apoi schimba partea.

6. Pentru a creste  dificultatea exercitiului, adauga greutate, sau apropie picioarele, ceea ce va micsora stabilitatea.


  • Poti inversa miscarea, folosind un maner atasat in partea de jos a helcometrului, iar miscarea manerului e ascendenta.
  • Odata ce stapanesti ambele miscari, incearca sa le executi  cu o minge medicinala tinuta cu ambele maini, pentru imbunatatirea puterii si stabilitatii.

variante de exercitii pentru intarirea muschilor trunchiului

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 10.0/10 (4 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: +4 (from 4 votes)
Exercitii pentru un trunchi puternic, 10.0 out of 10 based on 4 ratings