exercitii pentru dezvoltarea musculaturii umerilorRidicarile laterale cu gantere, din stand sau din asezat, fac parte din categoria exercitiilor ce solicita o singura articulatie(a umarului).  Desigur, aceste exercitii necesita  utilizarea ganterelor sau a cablurilor. Din stand, cu cate o gantera in fiecare mana, se ridica lent si controlat bratul, usor flectat  din articulatia cotului pana la nivelul maxim posibil de mobilitatea si potentialul  fizic al deltoidului, apoi se revine in pozitia initiala. Aceasta miscare reprezinta actiunea principala a deltoidului in articulatia umarului. Cel mai important lucru ce trebuie retinut este faptul ca ganterele nu trebuie sa intre intr-o pendulare permanenta in timpul executiei deoarece s-ar trisa miscarea intr-un mod evident.

Inclinarea usoara a trunchiului si ridicarea bratelor prin lateral va solicita latura posterioara a deltoidului, in timp ce ridicarea bratelor prin lateral, din stand, va implica in principal fasciculul mijlociu. Efectuarea exercitiului din pozitia asezat izoleaza mai bine miscarea- cu toate astea, majoritatea culturistilor prefera executarea acestei miscari din pozitia stand. Greutatea de lucru trebuie adaptata la posibilitatile executantului, fara a exagera, pentru a evita eforturile prea mari ale muschiului deltoid. Bratele trebuie ridicate lateral atat cat permite mobilitatea articulatiei, astfel incat, in pozitia maxima, deltoidul sa fie incordat.

Pentru a executa cat mai corect si un numar cat mai mare de repetari, se poate trisa miscarea prin obtinerea unui balans al trunchiului sau o coborare a acestuia in momentul atingerii punctului maxim al miscarii. Acest tip de  exercitiu se poate executa numai cu cate un brat(alternativ), pentru o concentrare mai mare  asupra unui singur umetode de executie corecta a exercitiilor pentru deltoizimar si pentru o izolare mai buna.

Aceeasi miscare a bratului(ridicarea greutatii prin lateral) se poate realiza si la aparatele cu cabluri(helcometre), stand cu o parte a corpului la aparat, cu priza  tip pronatie si  cu cablul aflat  prin spatele sau prin fata corpului. Astfel de miscari nu mai ingaduie  trisarea si izoleaza intr-o masura mai mare musculatura umarului  si permit lucrarea tuturor fasciculelor deltoidului. Un alt dezavantaj avantaj al lucrului la cabluri il reprezinta posibilitatea evidentierii sau a definirii musculaturii implicate in exercitiu. Cei mai multi culturisti folosesc acest tip de exercitiu  mai mult pentru aspect, decat pentru masa musculara.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 10.0/10 (1 vote cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)
Exercitii umeri-Ridicari laterale cu gantere, 10.0 out of 10 based on 1 rating