• flexia mainii pe antebrat cu bara este un exercitiu pentru muschii flexori ai antebratelorSe intampla deseori, ca antebratele sa fie comparate cu gambele, asta datorita faptului ca ambele sunt localizate la extremitatile corpului. Atunci cand se are in vedere conceperea unui program de antrenament pentru antebrate, trebuie sa te concentrezi pe muschii extensori, situati pe partea posteriora si muschii flexori, pozitionati pe partea anterioara. Poti lucra ambele semigrupe in cadrul aceluiasi antrenament, sau individual, in functie de preferinte.
  • Cele mai eficiente exercitii pentru muschii extensori ai antebratului sunt flexiile cu bara cu priza in pronatie, sau flexiile hammer (ciocan), exercitiu prezentat anterior. Flexiile cu priza in pronatie pot fi efectuate atat cu bara dreapta cat si cu cea Ez. Sunt de parere ca flexiile cu bara EZ sunt mai eficiente, asta datorita pozitie pumnului, lucru ce favorizeaza eliminarea stresului de la nivelul incheieturii mainii in timpul efectuarii exercitiului.
  • Cel mai eficient exercitiu pentru muschii flexori e flexia mainii pe antebrat cu bara din pozitia stand sau asezat. Cei mai multi culturisti recomanda executarea exercitiului din  asezat, lucru ce permite o mai buna izolare si concentrare asupra muschilor vizati. Exercitiile trebuie executate foarte strict, cu greutati moderate. Utilizarea unor greutati  mari la acest exercitiu poate produce accidentari.

Cum se executa corect flexia pumnului cu bara?

1.Din pozitia sezand pe marginea unei banci orizontale, apuca bara cu o priza in supinatie, palmele fiind orientate spre tavan. Latimea prizei este aproximativ egala cu cea a umerilor.

2. cum trebuie tinuta bara in timpul exercitiilor pentru antebrateAseaza-ti antebratele de-a lungul coapselor, astfel incat doar pumnii sa iasa in afara.

3. Flexeaza pumnii cat poti de mult, mentine contractia timp de 1 secunda, dupa care revino la pozitia de „Start„. Bara trebuie ridicata si coborata cu un control maxim, se flexeaza incheietura si se concentreaza asupra tensiunii continue ce se simte la nivel muscular.

4. In momentul in care nu mai poti face repetari complete, slabeste priza pe bara, lasand-o sa coboare spre varfurile degetelor. Din acest moment, executa jumatate de repetare, apoi un sfert si tot asa pana cand nu mai poti tine bara in maini.

5. Dupa o astfel de serie, vei avea senzatia ca antebratele iti iau foc. Executa 3 serii a cate 10-12 repetari.

Flexia mainii pe antebrat  poate fi efectuata si tinand mainile la spate.  Acest exercitiu  are aceeasi  functie si solicita aceiasi muschi.  Miscarea nu mai are  amploare  ca la cea cu antebratele sprijinite pe coapse. Desi greutatea este tinuta la spate, exercitiul ofera o buna izolare a muschilor antebratelor.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 8.6/10 (5 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: +2 (from 2 votes)
Flexia mainii pe antebrat cu bara, 8.6 out of 10 based on 5 ratings