• FluturarileFluturarile cu gantere la banca inclinata sunt un exercitiu pentru muschii pieptului din culcat dorsal pot fi efectuate din diferite planuri (orizontal, declinat, inclinat), ca si la impins de la piept, tinand cate o gantera in fiecare mana, cu bratele usor flexate si coatele sub nivelul umerilor.
  • Controlul miscarii impune efectuarea exercitiului cu greutati ponderate, astfel incat fluturarile sa nu poata fi efectuate cu bratele intinse, faza ascendenta sa nu descrie o linie verticala, ci una curba, extensia bratelor realizandu-se in punctul maxim al cursei(pozitia de „Final”). Fluturarile cu gantere dezvolta in principal masa musculara, definesc si separa partile muschiului pectoral.
  • Ducerea bratelor trebuie sa se realizeze pe langa umeri pentru a intinde muschii cat mai mult. E important ca greutatea sa permita si ridicarea umerilor de pe suprafata bancii pentru a se realiza o contractie maxima a musculaturii. In ceea ce priveste unghiul la care este inclinata banca, acesta trebuie sa fie undeva intre 30-40 de grade. Cu cat banca este inclinata mai mult, cu atat intensitatea musculara va migra progresiv spre zona superioara a muschiului pectoral.

Fluturari cu gantere la banca inclinata:

1. Apuca cate o gantera in fiecare mana si aseaza-te pe o banca inclinata.

2. Ridica ganterele, intinzand bratele. Coatele trebuie sa fie putin flexate pentru a dimunua stresul asupra articulatiei.

3. In cazul fluturarilor cu gantere pe plan inclinat, sa constatat ca cea mai eficienta priza este cea neutra, adica atunci cand palmele sunt orientate fata in fata.

4. Incat de inclinata trebuie sa fie banca pentru fluturarile cu gantere acest moment, poti incepe sa cobori ganterele, printr-o miscare lenta si controlata. Cu toate ca miscarea trebuie sa fie cat mai ampla, pentru a permite o buna intindere a muschiului pectoral, trebuie sa fi atent sa nu soliciti excesiv pectoralul, riscand astfel o ruptura partiala a acestuia.

5. Ridica ganterele, urmand aceeasi cursa a miscarii, insa in sens invers. Expira pe masura ce te apropii de finalul miscarii ascendente.

6. Nu te opri pana la finalul seriei. Executa 3-4 serii a cate 10-12 repetari.

  • Pieptul nu e o grupa musculara care sa aiba nevoie de mai mult de 3-4 exercitii, a cate 3 sau cel mult, 4 serii pentru fiecare. In ciuda acestui fapt, vedem adesea indivizi care pierd  ore intregi, antrenandu-l. Cu toate astea, nu foarte multi au genul de dezvoltare la care te-ai astepta de la niste pectorali, carora li se acorda atat de multa atentie.
  • De fapt, nu ar trebui sa sa dureze mai mult de 1 ora sa-ti lucrezi pieptul, uneori chiar mai putin, daca te antrenezi la o intensitate ridicata. Daca nu reusesti sa-ti faci treaba in 3-4 serii, ceva nu e in ordine. In acest caz,, ori nu te antrenezi destul de intens, ori faci mai mult decat ai nevoie. Indiferent care este cauza, daca nu rezolvi problema, o sa-ti dai de tot peste cap dezvoltarea pieptului.
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 10.0/10 (8 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: +7 (from 7 votes)
Fluturari cu gantere pe plan inclinat, 10.0 out of 10 based on 8 ratings