La felfluturari la aparatul pec deck pentru umeri ca exercitiile la cablu, fluturarile la aparat pentru deltoidul posterior asigura o rezistenta continua pe toata durata miscarii. Un astfel de aparat poate fi dotat cu o varietate de manere, , lucru ce ajuta la o izolare mai buna a muschiului deltoid posterior. Majoritatea aparatelor moderne de acest fel vin dotate de la producator cu doua perechi de manere: o pereche de manere verticale si unele orizontale. Folosirea manerelor orizontale cu o priza in pronatie(palmele fiind orientate catre sol) reprezinta cea mai buna metoda de a izola muschiul deltoid posterior, asta deoarece umarul este rotit spre interior. Folosirea manerelor verticale cu o priza neutra(cu degetele mari orientate in sus) va face ca deltoidul lateral sa fie implicat in miscare, asta datorita rotirii spre exterior a umarului. In cadrul fluturarilor la aparat, muschiul deltoid posterior este solicitat la maxim atunci cand palmele sunt poztionate pe manere la aceeasi inaltime cu nivelul umerilor(paralele, sau aproape paralele cu podeaua). In cazul in care palmele sunt pozitionate mai sus decat nivelul umerilor(asta datorita scaunului, care este reglat la o inaltime prea mica), o parte din efort va fi preluat de muschiul trapez in timpul exercitiului.

Fluturari la aparat pentru deltoidul posterior:

 1. Aseaza-te cu fata la aparat(pieptul sa vina in contact cu spatarul) si tine picioarele pe podea sau pe suportul special conceput pentru acestea.

2. Principalii muschi activati de fluturarile la aparat Apuca manerele cu ambele maini(palmele sa fie pozitionate la acelasi nivel cu umerii). Bratele trebuie sa fie putin flexate si paralele cu podeaua.

3. Trage de manere spre inapoi cat mai mult posibil, descriind un arc cat mai larg. Acest lucru poate fi obtinut numai daca pe toata durata miscarii, coatele raman fixe, iar bratele sunt paralele cu podeaua.

4.  Mentine manerele in aceasta pozitie timp de 1-2 secunde, dupa care poti reveni incet si controlat catre pozitia de „Start”. Nu lasa greutatile sa controleze miscarea, ci din contra, tu trebuie sa fi cel ce impune ritmul. Faza excentrica a miscarii este destul de importanta in cadrul acestui exercitiu si ar trebui sa dureze aproximativ 3 secunde.

5. Nu te odihni cand ai ajuns in pozitia de „Start”, ci incepe imediat urmatoarea repetare. Executa 3 serii a cate 12-15 repetari.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 10.0/10 (3 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: +3 (from 3 votes)
Fluturari la aparat pentru deltoidul posterior, 10.0 out of 10 based on 3 ratings