Genuflexiuni pentru picioare la aparatul culisant Smith

Genuflexiunile la cadrul Smith sunt un excelent exercitiu de baza (multiarticular) pentru cvadricepsi, bicepsi femurali si glutei, insa ce se intampla in momentul in care schimbi pozitia talpilor (mult inainte) fata de axa verticala a corpului.

Genuflexiunile clasice la cadrul Smith

Unul din principalele beneficii ale aparatului Smith e acela ca nu mai trebuie sa echilibrezi greutatea, ceea ce inseamna ca o poti conduce in jos numai cu picioarele. Studiile au aratat ca poti folosi greutati mai mari atunci cand faci genuflexiuni la cadrul Smith, decat atunci cand faci genuflexiuni clasice(cu bara libera). Atunci cand talpile sunt asezate in linie cu corpul, soliciti aceiasi muschi ca la genuflexiunile clasice cu haltera (gluteii, cvadricepsii si bicepsii femurali).

Inainte si inapoi

Varianta cea mai simpla de genuflexiuni la cadrul Smith este cea cu talpile pozitionate chiar sub bara, asa cum faci si la genuflexiunile libere cu bara.

Pentru ca nu mai trebuie sa-ti faci griji in legatura cu mentinera echilibrului, acest lucru iti permite sa pozitionezi talpile mult in fata, atat apropiate cat si departate.

Fa aceasta schimbare

Muta-ti talpile cu aproximativ 40-45 cm mai inainte fata de bara. Cand folosesti aceasta metoda, bicepsii femurali si gluteii sunt mult mai mult implicati in miscare, astfel diminuand participarea cvadricepsilor. Acest lucru poate fi util atunci cand bicepsii femurali si fesierii sunt subdezvoltati in comparatie cu cvadricepsii.

Pe langa faptul ca se obtine acea lipsa de simetrie, poate fi si sursa problemelor de la nivelul spatelui inferior sau a altor accidentari.

Foloseste ce-i mai bun din cele doua

Alterneaza cele doua tipuri de genuflexiuni, la cadrul Smith si cele clasice cu haltera, in cadrul aceluiasi antrenament, sau de la un antrenament la altul.

Unul din motivele pentru care esti mai puternic la aparatul Smith e acela ca nu mai trebuie sa te bazezi la fel de mult pe muschii stabilizatori ai spatelui, ca in cazul greutatilor libere.

Daca alegi sa faci cele doua versiuni de genuflexiuni in timpul aceluiasi antrenament, iti recomand sa executi mai intai versiunea cu bara libera, moment in care muschii spatelui inferior sunt mai odihniti si mai puternici. Apoi, treci la aparatul Smith, cu talpile pozitionate mult in fata.

exercitii pentru pentru picioare la culisant cu talpile in fata

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 10.0/10 (2 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: +4 (from 4 votes)
Genuflexiunile la cadrul Smith, 10.0 out of 10 based on 2 ratings