Coloana vertebrala a unora dintre culturisti poate suporta cateva sute de kilograme, dar a altora nu. Probabil ca din cand in cand fiecare revista de culturism si majoritatea campionilor au declarat genuflexiunile ca fiind regele exercitii pentru picioare culturismexercitiilor si o miscare fundamentala. Fundamentala pentru cine? Pentru oricine?

Daca esti un sportiv cu oase groase si trapez masiv, genuflexiunile (efectuate lent si adanc) pot si chiar vor stimula o dezvoltare generala simetrica. Pentru altii insa care au oase subtiri si nu au o dezvoltare corespunzatoare a trapezului si a lombarilor, genuflexiunile pot fi periculoase. Incepatorii care sunt inalti si subtiri si au picioare lungi trebuie sa-si cantareasca cu grija optiunile. Aveti si alte optiuni pentru dezvoltarea picioarelor si fortei generale. Hiperextensiile servesc de minune la dezvoltarea lombarilor, alaturi de indreptari, presa inclinata pentru picioare si extensiile pot fi de asemeni o optiune pentru antrenarea in siguranta a coapselor. Daca sunteti hotarat sa faceti genuflexiuni, desi corpul dumeavoastra nu este conceput pentru asa ceva, iata care este cea mai buna aranjare a exercitiilor:

1) Extensii, la aparat, 4 serii x 8-12 repetari

2) Flexii pentru femural, la aparat, 4 serii x 8-12 repetari

3) Genuflexiuni cu bara pe ceafa, 4 serii x 8-10 repetari

Aceasta ordine a exercitiilor face ca sportivul sa aiba deja cvadricepsii si femuralii obositi inainte de a face genuflexiuni si, in felul acesta, sa nu fie nevoie sa foloseasca greutati foarte mari pentru a stimula dezvoltarea musculara.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 9.5/10 (2 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: +2 (from 2 votes)
Sa facem sau nu genuflexiuni?, 9.5 out of 10 based on 2 ratings