exercitii pentru lombari spateIn cazul hiperextensiilor,  cel mai important aspect este amplitudinea miscarii si viteza de lucru, care trebuie sa fie cat mai mica. Muschii spatelui inferior sunt stabilizatori ai miscarilor si nu sunt specifici pentru lucrul in viteza mare sau pentru a dezvolta o forta mare. Indoirea se realizeaza de la nivelul bazinului, pana se depaseste verticala (cand unghiul dintre trunchi si membrele inferioare este mai mic de 90 grade). Din aceasta pozitie exercitiul are 2 faze:

1. de ridicare a trunchiului pana ce acesta este in prelungirea corpului (paralel cu solul), cand muschii au fost intinsi (contractie excentrica) si revin la pozitia obisnuita;
2. de hiperextensie, cand ridicarea continua pana la punctul maxim pe care-l permite structura articulatiei, iar muschii din partea de jos a spatelui realizeaza o contractie maxima (concentrica).

La acest exercitiu, genunchii pot fi usor in flexie pentru a permite o incordare cat mai mare a musculaturii si o amplitudine maxima a miscarii. Exercitiul nu este pentru dezvoltarea masei musculare sau a fortei, ci pentru reliefarea musculaturii. Una dintre greselile ce pot aparea in executie hiperextensiilor este miscarea de balans sau elan care conduce la „trisarea” efortului de lucru. Hiperextensiile pot fi dozate prin numarul de repetari, prin viteza de lucru, prin numarul si durata pauzelor dintre repetari si serii, dar si prin utilizarea unor incarcaturi. Incarcaturile in acest exercitiu se folosesc pentru dezvoltarea masei musculare si a fortei. Cele mai utilizate incarcaturi sunt discurile: acestea se aseaza pe ceafa si se tin cu mainile sau se mentin la piept.

In situatia in care nu se folosesc greutati este recomandat ca mainile sa se tina la ceafa pentru a ingreuna miscarea, prin cresterea lungimii segmentului bratului fortei si pentru a impune mentinerea umerilor ridicati.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/10 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: +2 (from 2 votes)