exerciti pentru umeri cu haltera

Ambele miscari lucreaza deltoizii, insa care exercitiu pune un accent mai mare asupra capului lateral al muschiului deltoid?


Impins cu bara de la piept

  • Aceasta e cea mai populara varianta de impins, si solicita toate cele 3 capete ale deltoidului. In cazul in care dispui de o presa militara, aceasta e excelenta pentru a executa acest exercitiu. Daca nu ai un asemenea echipament, poti folosi cadrul de forta pentru genuflexiuni, regland suporturile pe inaltime, in functie de fiecare persoana.
  • Prinde bara cu o priza larga, cu degetul mare deasupra barei, pentru mai multa siguranta. Daca nu esti obisnuit cu un astfel de exercitiu, sau te-ai bazat mai mult pe gantere atunci cand vine vorba de  impins deasupra capului, ai grija sa-ti lasi capul putin pe spate la fiecare repetare, pentru a te asigura ca nu-ti lovesti barbia cu bara in timp ce o cobori, insa in acelasi timp nu te apleca prea mult pe spate, pentru ca in felul acesta vei fi nevoit sa-ti arcuiesti spatele, ceea ce va pune un stres nedorit asupra zonei lombare cat si a coloanei cervicale.

Impins de la ceafa cu bara

  • Probabil ca aceasta versiune a impinsului deasupra capului cu bara nu se mai gaseste in carnetul tau de antrenament, la fel ca multe alte exercitii din perioada de aur a culturismului, fiind inlocuite cu versiuni mult mai „prietenoase”, insa de-a lungul anilor, culturistii au folosit impinsul cu bara de la ceafa pentru a-si dezvolta niste umeri impresionanti. Desigur, era la fel de important ca si acum, sa nu-ti inclini prea mult capul in fata si sa nu lovesti bara de baza gatului.
  • Astea find spuse, e regretabil faptul ca un astfel de exercitiu, ce lucreaza toate cele 3 capete ale deltoidului, sa nu se mai gasesca in varful listei cu exercitii pentru umeri. Daca alegi versiunea de impins cu bara de la ceafa, iti recomand sa faci exercitiul la inceputul sesiunii de antrenament, atunci cand umerii sunt proaspeti si odihniti. Ai grija sa-ti incalzesti bine umerii, cu greutati mici, inainte de a trece le seturile grele.

Avantaj: Impinsul cu bara de la ceafa

Asadar, care dintre cele 2 versiuni de impins permite o mai buna izolare a capului lateral (median) al deltoidului?

Pentru a raspunde la aceasta intrebare, sa luam ca exemplu cele doua miscari (exercitii) uniarticulare, ridicarile prin fata cu gantere si ridicarile laterale.

Atunci cand faci ridicarile prin inainte, coatele se misca in fata corpului, implicand mai mult partea din fata(anterioara) a deltoizilor, spre deosebire de ridicarile laterale, in timpul carora coatele se misca in lateral, solicitand in principal capul median (lateral) al deltoidului.

In mare parte, acelasi lucru se intampla si in timpul celor doua versiuni de impins, de la piept (prin fata, de la barbie) sau de la ceafa, deoarece pozitia coatelor influenteaza modul in care  sunt solicitate cele 3 capete.

Cand faci impins cu bara prin fata, iar coatele se misca prin fata corpului, implicand mai mult deltoidul anterior. In schimb, cand faci impins cu bara de la ceafa, coatele se misca in lateralul corpului, lucru ce se traduce intr-o implicare mai mare a partii mediane e muschilor deltoizi.


>>Acum, tragand linie, putem spune ca impinsul de la ceafa cu bara e varianta castigatoare in ceea ce priveste implicarea partii mediane a deltoizilor, desi trebuie sa stiti ca acest exercitiiu e pe primul loc intre cauzele aciidentarii capsulei rotatorii a umarului.

care varianta de impins lucreaza mai bine umerii

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 10.0/10 (10 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: +8 (from 8 votes)
Impins cu bara: de la piept sau de la ceafa, 10.0 out of 10 based on 10 ratings