Greutatea corpului este data de mai multi factori dintre care amintim:avantajele folosirii bicicletei stationare

  • aportul alimentar(cantitatea si calitatea alimentelor ingerate, obiceiuri alimentare, etc)
  • mostenirea genetica(tip constitutional, specificul metabolismului celular, specific endocrin, etc)
  • efortul fizic efectuat (tipul  de activitate fizica depusa, obisnuinte motrice, etc)
  • raportul, efort fizic-aport alimentar.

Prin studii ample si de durata s-a demosnstrat ca organismul supus unui efort moderat, pe perioade scurte, nu va avea o pofta de mancare crescuta, rezultatul fiind scaderea greutatii corporale. Cand efortul fizic  a fost efectuat pe o perioada mai mare de timp(peste o ora)  s-a constatat o pofta de mancare mai mare, direct proportionala cu durata efortului, astfel corpul si-a mentinut greutatea constanta. Aceste cercetari sugereaza puternic faptul ca activitatea fizica regulata poate fi folosita ca o metoda profilactica pentru depasirea greutatii corporeale (obezitaii) factor major de risc al bolilor cardiovasculare si nu numai. Prevederea cu aproximatie a ritmului de slabire se face cunoscand faptul ca un gram de tesut adipos inmagazineaza 7,5 calorii,  ceea ce inseamna ca la 100 grame de tesut adipos se depoziteaza 750 Kcal, iar prin pedalarea la o bicicleta stationara intr-un ritm sustinut, cu o frecventa cardiaca cuprinsa intre 130-140 de batai pe minut, pentru tineri si 110-120, pentru batrani, timp de 60 de minute, in doua reprize, se consuma 250-300 Kcal.  Acum tot ce trebuie sa faceti este sa va calculati regimul de activitate fizica zilnica  necesara avand in vedere ca 100 grame de ciocolata consumata are un aport de  caloric cuprins intre 500 si 600 de calorii!

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/10 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)