ce sa mananci dupa programul de exercitii

Momentul zilei in care mananci proteine si carbohidrati e un factor important  daca doresti sa beneficiezi  de o crestere musculara  maxima.

  • Zaharul care alimenteaza antrenamentul, sub forma glicogenului din muschi, trebuie refacut,  iar proteinele trebuie sa fie prezente  in cantitate suficienta  pentru  a oferi corpului nutrientii  necesari refacerii muschilor deteriorati.
  • O masa post-antrenament  eficienta poate reface  acele rezerve de energie  si accelera  absortia aminoacizilor. Atunci cand rezervele de glicogen se epuizeaza in timpul antrenamentului,  corpul apeleaza la proteine sub forma aminoacizilor  cu lanturi ramificate (provenind din proteinele alimentare sau tesutul muscular), ca sursa alternativa  de energie.
  • Descompunerea  proteinelor cu scopul  eliberarii aminoacizilor  este facilitata  de un hormon  de stres numit cortizol.  Nivelurile ridicate ale insulinei  care rezulta in urma mesei post-antrenament bogata in carbohidrati pot suprima nivelurile cortizolului si anihila cateva dintre efectele acestuia.
  • Asadar, consuma circa 25% din totalul zilnic de carbohidrati  dupa antrenament. O persoana de 72 kg care consuma 500 grame de carbohidrati zilnic trebuie sa manance  125 grame la masa post-antrenament pe care o va lua la 1-2 ore dupa antrenament.
  • O persoana care mananca  180 grame de proteine zilnic, trebuie sa ia 6 mese cu o cantitate aproximativ egala de 30 de grame  si sa adauge inca 10 grame de proteine dupa antrenament. Pudrele cu proteine din zer, care au o concentratie ridicata de aminoacizi cu lanturi ramificate(BCAA) reprezinta o sursa ideala  de proteine  ce trebuie consumate dupa antrenament.
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 8.9/10 (8 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: +6 (from 6 votes)
Masa dupa antrenament, 8.9 out of 10 based on 8 ratings