minerale pentru un slabit eficient si rapidCand te-ai gandit ultima data la minerale ? La urma urmelor, ce-ar putea sa faca niste minerale pentru fizicul tau?  Foarte multe, de fapt. Unul din domeniile in care mineralele isi pot arata adevarata efecienta  e arderea grasimii. Iata in continuare  3 minerale de care ai mai multa nevoie decat ce poti asimila din dieta ta zilnica.

Calciul

Cititorii obisnuiti ai acestui blog nu vor fi surpsinsi sa vada calciul pe aceasta lista. Desi la un moment dat se credea ca ajuta doar la sanatatea oaselor, calciul e in prezent  un arzator de grasimi foarte eficient.

Mai multe studii au facut  legatura intre un consum ridicat de calciu si un nivel scazut  al grasimii corporale si s-au propus doua mecanisme  pentru a explica modul  in care calciul ajuta la la mentinerea unui  nivel scazut al grasimii.

  • Unul sugereaza ca un consum ridicat de calciu  reduce concentratia de calciu in celulele de grasime prin scaderea  productiei de hormon  paratiroid si calcitriol (o forma activa a vitaminei D), crescand lipoliza (descompunerea lipidelor) si inhiband depozitarea grasimii.
  • Cealalta explicatie ar fi urmatoare: calciul continut in alimente  sau suplimente se combina  cu grasimile din dieta in tractul digestiv, prevenind absortia.  Consuma cate 500 mg de doua ori pe zi, in timpul mesei, insa ai grija sa nu iei doze prea mari, pentru ca procentul de calciu absorbit  scade odata cu cresterea cantitatii de calciu din suplimente.

Seleniul

Rapoartele arata ca nivelul de seleniu din sol se diminueaza din cauza pesticidelor  agriculturii moderne. Acest lucru e problematic  deoarece una din functiile  seleniului  e de a sprijini  productia de hormoni tiroidieni.

Mai exact, seleniul e un component  al eznimei ce catalizeaza  conversia hormonului tiroidian tiroxina (T4) intr-o forma mai activa, triodtironina (T3), responsabila pentru mentinerea metabolismului la un nivel  ridicat. Ia 200-400 de micrograme de seleniu pe zi, odata cu hrana.

Zincul

Acest mineral esential e implicat in numeroase  functii ale organismului, inclusiv in rata metabolismului.  Deficienta de zinc poate interfera cu productia de hormoni tiroidieni si suprima metabolismul, facand foarte dificila  arderea grasimilor. Deficientele de zinc pot fi o problema pentru cei ce se antreneaza intens.

  • Un studiu efectuat la Universitatea din Massachussetts a raportat ca subiectii a caror dieta  continea putin zinc au experimentat scaderi  semnificative ale ratei metabolice. Totusi, dupa administrarea zilnica a unui supliment  cu 25 mg de zinc, timp de 20 de zile, rata metabolica a devenit mai ridicata chiar decat nivelul dinainte de experiment.
  • Un alt studiu efectuat la Universitatea  Nationala din Andong, Coreea de Sud, a dus la concluzia ca deficienta de zinc produce o scadere  a nivelului de leptina, un hormon ce mentine rata metabolica ridicata si tine sub control  senzatia de foame.

Asadar, foloseste un supliment cu zinc care iti asigura aproximativ 30 de miligrame zilnic.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 10.0/10 (1 vote cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)
Minerale ce te ajuta sa slabesti, 10.0 out of 10 based on 1 rating