campioane de fitness in romania si dietele lorMulti sportivi tind sa minimalizeze importanta miscarilor de intindere ca parte integranta a antrenamentului, si asta din pricina unor studii care au demonstrat un nivel scazut al fortei musculare ca urmare a miscarilor de intindere pre-antrenament, precum si datorita dovezilor neconvingatoare in sprijinul ideii ca miscarile de intindere reduc riscul aparitiei leziunilor musculare sau imbunatatesc performanta sportiva. S-ar putea ca aceasta sa fie o greseala din partea lor.

Cercetatorii taiwanezi au descoperit ca, urmand timp de 8 saptamani, un program incluzand miscari de intindere, statice( 30 de seturi de miscari de intindere a cate 30 de secunde  fiecare) sau de tip PNF – asistenta neuromusculara proprioceptiva  – ( o serie de contractare – relaxare – intindere cu durata de 5 secunde), reduce durerile musculare aparute in urma unui antrenament cu exercitii excentrice ( contractii in alungire) intense. Miscarile de intindere musculara, fie statice, fie de tip PNF, au efecte benefice asupra formei fizice a celor care le practica si din acest motiv ar trebui incluse in orice program complet de exercitii fizice.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/10 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)