muschii abdomenuluiMuschii abdominali incep de la capatul cutiei toracice si se termina la pelvis si contribuie la stabilizarea trenului superior. Actiunea principla a muschilor abdominali  este de a trage pieptul spre pelvis dintr-o miscare scurta de addductie. In culturism, muschii abdominali sunt foarte importanti, deoarece ocupa o suprafata mare si sunt evidentiati in toate pozitiile  in care se „pozeaza cu fata la public.  Deasemenea, muschii abdominali  au si o structura deosebita, fiind impartiti in mai multe fragmente, usor de reliefat de catre tesutul alb , care le ofera o rezistenta crescuta, o forta deosebita si un aspect special. Aceste particularitati ale muschilor abdominali ofera posibilitatea prelucrarii preponderente a unei parti – superioara(subtoracala) sau inferioara(la nivelul bazinului). Sigur ca atunci cand solicitam partea inferioara a musculaturii abdominale este solicitata si partea superioara, dar aceasta depune un efort mai scazut, preponderent izometric.

Muschiul drept abdominal se intinde pe intreaga lungime a partii ventrale a abdomenului si curbeaza coloana vertebrala si o roteste.  Exercitiile pentru abdominali sunt in  numar mare, dar nu toate sunt atat de eficiente cum se crede. De exemplu,  in flexia abdomenului pe coapse din culcat dorsal, partea de sus a corpului  este mai mult sau mai putin rigida si se ridica intreg trunchiul. Astfel, muschii abdominali se implica in calitate de stabilizatori si nu sunt solicitati in totalitate.

Exercitiul cel mai bun pentru muschii abdominlai este cel in care cutia toracica si pelvisul sunt apropiate;  spatele se indoaie, nu ramane rigid. Acelasi lucru se aplica si la exercitiile standard, de ridicare a picioarelor. In cazul flexiei coapselor pe trunchi,  muschii abdominali sunt implicati ca muschi stabilizatori ai spatelui.  Muschii solicitati in aceste exercitii sunt flexorii coapselor sau muschii iliaci, muschiul cvadriceps, etc. Pentru ca muschii coapsei se implica intr-un exercitiu ca ridicarea picioarelor sau ridicarea trunchiului, unii practicanti se plang ca aceste miscari produc traumatisme la nivelul spatelui.  Muschii coapsei ajuta la balansul trunchiului inainte si inapoi, dar miscarile de care raspund muschii abdominali se regasesc in exercitii folosite in terapia pentru recuperarea afectiunilor spatelui.

Exercitiile care solicita muschii abdominali realizeaza o miscare de ghemuire a trunchiului din diferite pozitii. In aceste miscari coloana se indoaie, cutia toracica se apropie de pelvis sau pelvisul se basculeaza spre inainte. Aceste miscari  se pot efectua si simultan. Executate corect, miscarile muschilor abdominali sunt de durata scurta, iar coloana vertebrala nu se indoaie prea mult. O tehnica buna implica miscari usoare si incordare maxima.

Exercitii pentru muschii abdominali.

Functia principala a muschilor abdominali este simpla: atunci cand se contracta(concentric) aduc pelvisul aproape de cutia toracica. Aceasta miscare este una scurta; nu trebuie ridicat trunchiul in aer, pentru ca aceasta este functia muschilor coapsei, ci doar se indoaie putin coloana si se trage spre pelvis.

Clasificarea exercitiilor pentru musculatura abdomenului:

  1. In functie de pozitia corpului:
  • din culcat dorsal;
  • din culcat costal;
  • din stand;
  • din atarnat;
  • din sprijin;

2. In functie de greutatile utilizate:

  • exercitii la aparate speciale;
  • exercitii cu greutati;
  • exercitii libere;

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/10 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)