program de exercitii in culturism pentru dezvoltarea muschilor gambeiMusculatura gambelor si a antebratelor da un plus de armonie si proportionalitate ansamblului muscular uman. Antebratele adauga forma si vigoare bratelor si dau impresia de putere. In acelasi timp, daca gambele nu sunt bine reprezentate, strica complet  forma coapselor si aspectul general  al membrelor inferioare. Aceste 2 parti ale corpului sunt foarte importante in ansamblul general, motiv pentru care se impune acordarea unei atentii deosebite.

La nivelul gambei,  musculatura este repartizata  in functie de asezarea sa, in mai multe loje: anterioara, lateral externa si posterioara. Musculatura aflata in atentia culturistilor  este cea din loja posterioara, fiind dispusa in 2 planuri: superficial si profund. In planul superficial se gasesc  muschiii gastrocnemieni, care isi au originea in zona genunchiului, pe condilii femurali(lateral si mediali) si muschiul solear care isi are originea sub genunchi , pe fata posterioara si superioara a peroneului si a tibiei. In partea de jos , tendoanele lor se unesc si formeaza tendonul lui Ahile.  Actiunea principala a acestor muschi  este dea flexa piciorul pe gamba.

Muschii gambelor sunt cel mai greu de dezvoltat din intregul sistem muscular al corpului. Pentru cei mai multi, acestia se dezvolta greu, in plus, multi oameni au acesti muschi cu o lungime redusa. Problema cu care se confrunta multi culturisti, in ceea ce priveste gambele. este programul de antrenament ineficient. Doar cu o tactica buna de antrenament se poate stimula dezvoltarea gambelor la maximul potentialului genetic.  Rolul muschilor gastrocnemieni este acela de a flexa piciorul pe gamba si a-l roti, iar muschiul solear doar flexeaza piciorul.

Pentru o dezvoltare maxima a acestor muschi este bine sa nu se utilizeze la antrenamente pantofi sport cu talpa moale, deoarece acestia actioneaza ca niste arcuri pentru picioare si muschi nu mai sunt solicitati suficient. Totusi, daca corpul se incadreaza in categoria mezomorfilor si musculatura gambelor se dezvolta usor, se poate lucra si cu pantofi sport,  daca nu este mai comoda folosirea slapilor, a ghetelor sau a unor incaltari care nu spijina gamba si glezna. Voi descrie aici princiipile ce stau la baza prelucrarii acestor muschi. Cand se efectueaza exercitii pentru muschii gasctrocnemieni, genunchii trebuie sa ramana blocati pe intreaga miscare. Cand se executa orice flexie a piciorului pe gamba, talpa trebuie sa ajunga sa se sprijine pe degetul  mare, nu si pe celelalte.

Aceasta tehnica este recomandata de catre Steve Reeves(Castigatorul multor concursuri pentru profesionisti). Astfel, atunci cand se realizeaza flexia piciorului pe gamba,  talpa trebuie sa se sprijine pe degetul mare, pentru a se obtine o contractie maxima a muschiului gambei, astfel sprijinindu-se si pe celelalte degete se pierde din contractie, greutatea trnasferandu-se si pe partile laterale. Se recomanda efectuarea miscarilor cu amploare maxima, se coboara la maximum pana ce muschiul este intins, se face o scurta pauza urmata de o contractie si o incordare maxima, dupa cere se reia exercitiul.

Cand se practica alergari,  gambele suporta alternativ intreaga greutate a a corpului, prin urmare, exercitiile efectutate partial nu sunt bune pentru a dezvolta suficient gambele. Dupa fiecare set  de  flexie a piciorului pe gamba se practica urmatoarea procedura pentru a spori rezultatele: din stand, sprijinindd mainile de un suport, se executa ridicari pe varfuri doar cu greutatea corpului, rezultatul fiind o stimulare totala a muschilor gambei.

Clasificarea exercitiilor pentru gambe.

Exercitiile pentru musculatura gambei nu sunt asa de numeroase precum cele pentru musculatura copasei, dar si in aceste conditii se pot clasifica astfel:

  1. In functie de pozita corpului:
  • exercitii din pozitia stand;
  • exercitii din pozitia asezat;

2. In functie de numarul de articulatii implicate:

  • exercitii care solicita doar glezna;
  • exercitii care solicita mai multe articulatii(in special cele din pozitia stand);
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 7.8/10 (8 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: +2 (from 2 votes)
Muschii gambei-Tipuri de exercitii, 7.8 out of 10 based on 8 ratings