Cateva studii recente au aratat ca barbatii sunt cei pentru care periodizarea antrenamentelor da rezultate mai bune decat programele de antrenament traditionale. Periodizarea antrenamentelor presupune alternarea exercitiilor, metode de cresterea a masei musculare si a fortei la culturistiseturilor si repetarilor pe parcursul diferitor perioade ale anului si de la un antrenament la altul.  Scopul acestei periodizari este acela de a permite o perioada adecvata de refacere intre 2 antrenamente si maximizarea calitatii sedintelor de antrenamente intense.

In vreme ce metoda periodizarii a devenit cunoscuta in SUA abia pe la inceputul anilor ’80, pe cand in tarile ce alcatuiau fostul Bloc Estic comunist era folosita inca din anii ’60, nu este foarte clar daca rezultatele obtinute in urma acestui mod de antrenament variaza in functie de sexul sportivilor. Un studiu efectuat in Canada, condus de Robert Kell, a demonstrat ca barbatii si femeile au reactii similare la programele de antrenamente periodizate. Dupa un astfel de program, desfasurat pe parcursul a 12 saptamani, markerii de forta au crescut cu mai mult 30% la femei si mai mult de 25% la barbati. Subiectii participanti s-au antrenat in mod continuu folosind metode clasice de antrenament in cele 11 premergatoare acestui experiment.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 10.0/10 (1 vote cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: +1 (from 1 vote)
Periodizarea antrenamentelor da rezultate similare pentru barbati si femei, 10.0 out of 10 based on 1 rating