Multi oameni se intreaba: ce si cat trebuie sa contina o dieta echilibrata? Potrivit Departamentului de Agricultura al SUA raspunsul sta in piramida. Nu este vorba de faimoasele piramide antice din Egipt, ci de piramida care sunt cele mai sanatoase alimente  din piramida alimentaraalimentelor, recomandata de organizatia mai sus mentionata, care are scopul de a simplifica felul cum alegem alimentele, in acelasi timp asigurand cantitatile optime de nutrienti dintr-o varietate de alimente. Astfel, la baza piramidei sunt plasate legumele (cartofi, orez, morcovi, fasole, mazare etc.) care trebuie sa constituie cea mai mare parte a alimentatiei noastre in ceea ce priveste cantitatile. Apoi, deasupra lor in piramida, deci in cantitati mai mici, lactatele si carnea de peste.

Urmatorul nivel al piramidei este ocupat de paine, paste fainoase, fructe, seminte ale diferitelor plante. In varful piramidei se afla carnea diferitelor specii de animale, ouale etc. care trebuie consumate in cantitati mai mici. Se recomanda ca in fiecare zi sa fie consumate alimente din fiecare categorie, in proportia sugerata de aceasta piramida imaginara, de preferinta distribuite de-a lungul zilei in portii mici, deoarece corpul absoarbe mai bine nutrientii daca vin in cantitati reduse. Recent insa, un grup de cercetatori de la Universitatea de Stat din Iowa, SUA, au pus la indoiala valabilitatea acestei piramide deoarece alimentele bogate in carbohidrati sunt in cantitati foarte mari. Multi dintre acesti carbohidrati sunt simpli si deci se absorb rapid ceea ce obliga corpul sa  le depoziteze sub forma de grasime.

Cercetatorii din Iowa s-au intrebat daca inlocuirea alimentelor ce contin carbohidrati simpli, cu altele ce contin carbohidrati complecsi, va avea un efect asupra compozitiei corpului. Un grup de 12 oameni a fost impartit in doua, unii au folosit „piramida traditional`“, iar ceilalti au folosit „piramida modificata“. In afara de schimbarea cu carbohidratii, ambele diete au fost la fel. De asemeni, toti subiectii au fost pusi sa faca exercitii pentru a testa efectele dietei asupra oxidarii grasimilor in timpul si dupa exercitii. Noua dieta nu a afectat oxidarea (arderea) grasimilor in timpul repausului, dar a m`rit oxidarea grasimilor, in timp ce a scazut oxidarea carbohidratilor, la o ora dupa terminarea exercitiilor. De asemeni, cei ce au folosit noua dieta au pierdut in greutate, in timp ce la celalalt grup nu s-a evidentiat nici o schimbare a greutatii corporale in timpul studiului.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/10 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)