Culturistii continua sa urmeze orbeste sfaturi eronate in legatura cu antrenamentul, nutritia si suplimentele alimentare. Cei mai multi dintre incepatori nu se obosesc sa verifice calificarea celor autointitulati experti sau nutrienti carne rosieacuratetea afirmatiilor lor, ajungand astfel sa se ghideze, cu entuziasm, dupa niste afirmatii pur si simplu eronate. Iata cateva exemple de asemenea informatii eronate, crezute de foarte multi ca fiind corecte:

  • nu poti absorbi mai mult de 30 g de proteine la o masa;
  • toate tipurile de grasimi alimentare promoveaza ingrasarea;
  • nu trebuie sa mananci niciodata dupa ora 18 deoarece caloriile mancate noaptea se depun, etc.

O axioma veche, adoptata de majoritatea culturistilor in timpul pregatirii pentru concurs, este ca trebuie sa inlocuiesti carnea rosie cu cea alba (piept de pui, curcan, peste slab precum ton). Ideea din spatele acestei axiome este aceea ca, din moment ce carnea rosie e mai grasa decat cea alba si grasimea este nutrientul cel mai dens in calorii, cu 9 calorii pe gram comparativ cu proteinele si carbohidratii care dau 4 calorii pe gram, este logic ca trebuie eliminata din alimentatie.

Dar aceasta nu se aplica carnii rosii slabe. De fapt, daca faci o comparatie calorica a celor doua tipuri de carne, vei descoperi ca diferentele sunt nesemnificative. De altfel, un studiu, facut pe 61 de femei obeze, a demonstrat ca, indiferent de tipul de carne folosita, ele au slabit in acelasi ritm cand au fost puse la un regim deficitar caloric (cu 500 calorii deficit zilnic). Singurul avantaj a fost sesizat la grupul care a mancat peste oceanic slab, dar nu la ritmul de scadere in greutate, ci s-a sesizat un profil mai bun al colesterolului, in sensul  ca a crescut proportia de colesterol de inalta densitate (colesterolul bun), datorita cantitatii mai mari a uleiului Omega 3 sau a structurii proteinei din peste.

Studiul a aratat ca daca e consumata carne slaba rosei (de vita), chiar si de 5 ori pe saptamana, nu impiedica in nici un fel slabirea. In afara de faptul ca este o sursa naturala bogata in creatina, carnea rosie este o buna sursa de alti nutrienti vitali, precum fier, zinc, vitamina B12. Carnea rosie contine o proteina de o calitate excelenta, iar muschiuletul de vita este relativ sarac in grasimi saturate.

In concluzie, fiti mai precauti cu informatiile raspandite de asa-zisii specialisti. Intrebati-va mai intai ce au realizat ei, ce titluri au obtinut, cate concursuri au castigat  si cum arata ei. Cu cat au avut mai multe succese, cu atat e de presupus ca au mai multe cunostinte corecte care au dat rezultate si in cazul lor.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/10 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)