Ramatul din aplecat cu bara este foarte bun pentru dezvoltarea trapezului inferior si mijlociu, un muschi care deseori e ramas in urmz la culturisti. Culturistii spun ca acest exercitiu ingroasa „peretele muscular“ al spatelui, dar exercitii pentru spatenu poate face spatele mai lat. Asta pentru ca latimea este data de dorsali, solicitati mai mult la tractiuni, iar r amatul cu bara din aplecat actioneaza mai putin asupra acestora. Din pacate, din cauza pozitiei cu trunchiul aplecat, ramatul din aplecat cu bara poate produce accidente in zona lombara.

Ramatul la aparat, din sezand si cu pieptul sprijinit de banca aparatului, asigura un suport puternic si ofera protectie pentru coloana. Dar varianta cu bara este mai productiva. Partea inferioara a trapezului este o zona greu de recrutat, necesitand o mare concentrare si o miscare foarte stricta. Totusi multi au tendinta sa triseze ca sa utilizeze greutati mari.Aceasta reduce eficacitatea exercitiului in timp ce creste periculozitatea lui. Va intrebati ce inclinare a trunchiului este mai buna. Trebuie sa fie trunchiul paralel cu solul sau doar la 75 grade, adica cum facea Dorian Yates. Pentru cei mai multi este mai usor sa obtina o contractie maxima a trapezului inferior stand cu trunchiul mai sus, la 75 grade. Deci pozitia preferata de Dorian este mai buna pentru majoritatea si in plus este mai sigura pentru zona lombara ca pozitia cu trunchiul aplecat la 90 grade.Desigur, cu cat stati cu trunchiul mai sus cu atat mai mult tensiunea va fi transferata dinspre trapezul mijlociu catre cel superior.

Daca ridicati trunchiul complet, veti sfarsi prin a face ridicari de umeri pentru trapezul superior in loc de ramat din aplecat. Priza poate fi ori mixta, ori supinatie, ori pronatie. Ultima, preferata si de Dorian, favorizeaza recrutarea trapezului inferior. In ceea ce priveste largimea prizei, cu cat priza e mai larga, cu atat mai usor va fi sa contractati trapezul inferior. Pe de alta parte, veti sacrifica partea de jos a cursei, elongat ia nemaifiind completa. O priza ingusta favorizeaza elongatia, dar va fi mai greu sa contractati trapezul. Campionii prefera o priza la latimea umerilor ce permite o buna contractie fara a sacrifica prea mult partea de elongatie maxima. Traiectoria ideala a barii este subiect de dezbatere. Multi considera ca e mai bine sa traga de bara de-a lungul coapsei, ba chiar sa fie tot timpul in contact cu ea. Capul trebuie tinut in sus pentru a forta coloana sa stea dreapta si se recomanda insistent sa nu intoarceti capul spre lateral nici un moment in timpul exercitiului.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 10.0/10 (1 vote cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: +1 (from 1 vote)
Ramat din aplecat cu bara, 10.0 out of 10 based on 1 rating