Ramatul din aplecat ramat cu bara T pentru spate a ajutat foarte multi sportivi sa-si dezvolte un spate lat si dens.  In functie de distanta mainilor  pe bara si de tipul prizei (supinatie, pronatie, neutra) puteti ataca  diferite parti ale spatelui cu exactitate. Dar daca aceasta miscare are un punct slab,  acesta este ca se face din aplecat.

Din aceasta pozitie dificila,  trebuie sa aveti grija  la stabilitatea trunchiului, sa trageti bara spre abdominali, in timp ce va tineti spatele drept.  Toate bune,  dar iata motivul pentru care aceste miscari sunt ocolite.  Exercitiul prezentat in acest articol face parte din aceasta categorie.

Aceasta varianta de ramat cu bara T cu pieptul sprijinit va sustine corpul  in totalitate pe masura ce trageti greutatea in sus.  Spre deosebire de ramatul cu bara libera, care va permite  sa trageti haltera ori spre abdominalii  inferiori ori spre cei superiori,  ramatul cu bara T are o traiectorie fixa a miscarii.


Cum se executa ramatul cu bara T ?

1. Cu fata la aparat, asezati-va si aplecati-va inainte astfel incat pieptul sa se aseze pe suport,asta dupa ce ati incarcat bara cu greutatea dorita.

2. Apucati cele doua manere cu o priza in pronatie(palmele orientate spre inapoi) la nivelul umerilor sau chiar mai larga. Lasati bara sa atarne exact  sub umeri, catre podea.

3. In functie de fiecare aparat, talpile trebuie sa se sprijine pe podea sau pe suportul special conceput pentru acestea, departate la largimea umerilor, cu genunchii usor indoiti si cu capul intr-o pozitie neutra, privirea indreptata spre podea, putin inainte.

4. Tinand capul drept si bratele pe langa corp, trageti bara spre corp cat mai sus posibil. In timpul miscarii, nu ridicati pieptul de pe suport.

5. Contractati puternic dorsalii  si cei de pe mijlocul spatelui,  apoi lasati incet bara catre pozitia de plecare si repetati.


Sfaturi:

  • Incercati pe cat mai mult posibil sa diminuati implicarea bicepsului in acest exerctiu.
  • Acest exercitiu mai poate fi efectuat si cu o priza in supinatie (palmele spre inainte), priza neutra sau folosind gantere.
  • Localizati dorsalii superiori/partea externa, folosind o priza larga de sus in pronatie. Folositi o priza  ingusta in supinatie pentru a implica mai mult dorsalii inferiori.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 10.0/10 (2 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: +2 (from 2 votes)
Ramatul cu bara T, 10.0 out of 10 based on 2 ratings