• ridicarile pe varfuri din stand pentru gambeMajoritatea barbatilor nu se dau in vant dupa diamante, insa, cu toate astea, exista un set de diamante care ii pot inflacara pe toti iubitorii culturismului. Aceste diamante masive sunt cele slefuite pe gambele culturistilor valorosi. Ele ii vor conduce spre podium pe cei care le cunosc adevarata valoare, asa ca nu e de mirare de ce culturistii adora aceste diamante. Diamantele pe care le cumperi din bijuterii au nevoie de o presiune de milioane de kilograme si de ani buni pentru a se forma. Poate ca ai impresia ca si pentru niste gambe suberbe e nevoie tot de atata timp, insa lucrurile nu stau chiar asa. Bineinteles ca se prea poate sa se intample asa, daca vei cadea in capcana de a lasa antrenamentul gambelor pentru sfarsitul programului sau daca o sa sari complet peste acest capitol.
  • Singura modalitatate de a masca niste gambe slabe e sa porti pantaloni lungi toata viata, dar poanta asta nu mai tine daca vrei sa participi la concursuri sau macar sa mergi la sala. Cea mai potrivita abordare e ca, pentru inceput, sa iti examinezi cu atentie gambele. Daca „diamantele” iti sunt prea plate, poti sa le slefuiesti cu ridicari de gambe din stand.
  • Muschii gambei nu sunt inposibil de construit, insa se dezvolta mai lent decat alte parti ale corpului. Acest lucru se datoreaza partial faptului ca gambele sunt stimulate destul de mult si in timpul mersului si se obisnuiesc cu un nivel ridicat de activitate. Pentru a forta acesti muschi sa se dezvolte trebuie sa ii antrenezi la o intensitate mai mare decat cea normala. Daca lucrezi cu greutati mari vei activa fibrele mari de tipul II, asa ca nu te da in laturi de la greutatile serioase.
  • muschii gastrocnemiani si solear sunt principali muschi ai gambeiIncearca sa te ridici cat mai mult pe varfuri la fiecare repetare, cel putin in prima parte a setului. Dupa ce gambele iti obosesc, si nu mai poti duce la bun sfarsit nici o repetare, poti sa mai „storci” cateva, indoindu-ti genunchii si apoi indreptandu-i rapid pe masura ce te ridici. Aceasta iti va da un impuls pentru repetarile „trisate” din ultimul sau ultimele serii. O alta modalitate de a trece de „bariera arsurii” este sa faci cateva repetari partiale, dupa ce nu mai reusesti sa faci o repetare intreaga. Pur si simplu ridica-te cat de mult poti pe varfuri. Chiar daca nu te ridici pana sus, mentine-ti pozitia asta 1 secunda si apoi lasa-te cat mai mult, pentru a obtine o intindere perfecta. Treci la urmatoarea repetare partiala si fa in total 4-5, inainte de a incheia setul.
  • Gambele tale mediocre se vor transforma in niste diamante stralucitoare uriase, care sa iti „incoroneze” picioarele. Nimic nu te va unge mai mult la inima decat faptul de a putea arata lumii intrgi minunatele roade ale muncii tale. Chiar daca gambele pe care ti le-ai construit nu sunt „pietrele pretioase” care vor castiga un premiu chiar maine, in curand vei putea renunta la pantalonii lungi si iti vei putea etala noile diamante in toata splendoarea.

Ridicari pe varfuri din stand la aparat:

Exercitiul se executa la un aparat special, un sistem de parghii, care permite folosirea unor greutati mari in deplina siguranta si cu o buna manevrabilitate. Din cauza faptului ca aceasta grupa musculara este deseori deficitara, recomandam sa se esaloneze 2 antrenamente pentru gambe, unul la finalul programului de coapse, iar al doilea intr-alta zi de maniera prioritara.

1. Aseaza-te la aparat in asa fel incat cele doua pad-uri(perne) sa se sprijine pe umeri(ca in prima imagine) si apoi urcate cu ambele picioare pe suportul de la baza aparatului.

2. Pozitioneaza-ti talpile ambelor picioare(nu calcaiele) pe suportul pentru acestea la o distanta egala cu latimea umerilor si indreapta-ti genunchii. Greutatea ar trebui sa fie transferata direct pe coloana vertebrala. Nu iti lasa fesele sa se intinda in spate.

3. Ridica-te pe degete cat de mult poti si ramai in pozitia asta cel putin 1 secunda. Cu cat reusesti sa te ridici mai mult, cu atat mai bine.

4. Lasa-ti calcaiele in jos si incearca sa atingi cu ele podeaua(ceea ce ar trebui sa fie imposibil; altfel, suportul nu este destul de inalt). Intinderea trebuie sa fie lenta si trebuie sa o menti 2-3 secunde in pozitia de jos a miscarii.

5. Treci la reperarea urmatoarea si ridica-te cat de mult posibil. Asigura-te ca genunchii nu ti se indoiesc cand te ridici pe degete. Executa 5-6 serii a cate 15-20 repetari.

Acest exercitiu de baza nu e „fancy” si te va ajuta sa-ti dezvolti masa musculara si iti va imbunatati aspectul picioarelor. O sa vezi ca peste cateva luni, vei fi nerabdator sa iti etalezi noile diamante.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 10.0/10 (1 vote cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: +2 (from 2 votes)
Ridicari pe varfuri din stand, 10.0 out of 10 based on 1 rating