Scaderea nivelului de insulina este legata de arderea glicogenului in timpul antrenamentului. Rolul insulinei este de a introduce glucoza din sange in tesuturi. In timpul exercitiilo, nivelul glicogenului din muschi,ficat si implicitscaderea nivelului de insulina este legata de arderea glicogenului in timpul antrenamentelor din sange este redus. Acest fapt implica scaderea insulinei din sange. Atat timp cat exista inca rezerve energetice care sa fie folosite de catre organism, totul este normal. Insa dupa incetarea antrenamentului este foarte important sa aducem nivelul insulinei la normal, in scopul de a ajuta celule musculare sa se recupereze si sa-si adune alte rezerve energetice, un pas important spre anabolism, adica spre crestere musculara. Practicantii de culturism care au facut un obicei din a consuma numai suplimente proteice dupa antrenament fac o mare greseala deoarece pentru a aduce  insulina la un  nivelul normal se impune consumarea unui amestec de carbohidrati, ceea ce va duce la crestere musculara.Riboza, ca si creatina ajuta la mentinerea nivelurilor ATP-ului, sursa de energie in contractia musculara. Riboza este un zahar cu 5 atomi de carbon care se gaseste in toate organismele vii.  Nu este un nutrient esential, deoarece poate fi produs de catre organism din alte surse, precum glucoza. Exista insa mari diferente  intre cele doua substante, acestea avand efecte maxime daca sunt consumate impreuna, deoarece lucreaza complementar. In timp ce creatina creste volumul si hidratarea celulei musculare,doneaza moleculei fosfat care se leaga de ADP, riboza ajuta la sintetizarea de noi molecule nucleotide. Avand in vedere ca in timpul antrenamentului intens pot fi pierdute nucleotide musculare, creatina nu mai poate fi de nici un folos daca nu este ajutata de riboza. Spre deosebire de creatina, nu exista nici o sursa naturala de riboza. Doza recomandata este de 5 grame/zi. Trebuie stiut ca pot aparea reactii adverse ca: hipoglicemie, hiperglicemie, hiperuricozurie, diaree, greturi si dureri de cap. Riboza este din ce in ce mai utilizata de catre atleti, sportivii de anduranta datorita proprietatii sale de a contribui la recuperarea rapida  a surselor de energie ale muschiului. In conditii de supraantrenament, refacerea acestor rezerve poate dura si cateva zile, pe cand  suplimentarea cu riboza a dietei scurteaza insa considerabil acest timp.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 9.3/10 (3 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)
Rolul insulinei..., 9.3 out of 10 based on 3 ratings