Inainte de 1970 decesele provocate de insolatie erau destul de obisnuite in Consumati zilnic lichide-apa-culturismunele sporturi precum ciclismul, fotbalul, si fotbalul american, insa cateva astfel de evenimente tragice  se mai petrec si in zilele noastre. Odata cu intrarea pe piata a bauturilor racoritoare pentru sportivi, oamenii au inteles riscurile deshidratarii, insa li s-a indus ideea ca sportivii nu beau suficienta apa.Un lucru gresit, poate o sa va mire, este si consumul excesiv de apa, deoarece acest lucru poate duce la intoxicatia cu apa(hiponatremie) ce determina umflarea creierului si decesul in doar cateva ore. Spre exemplu, in ultimii ani s-au inregistrat cateva decese cauzate de hiponametrie. Excesul de apa produce diluarea electrolitilor din celule, cum ar fi sodiul, potasiul, clorul si magneziul, si in consecinta organismul este impiedicat sa metabolizeze apa.

Iata cateva sfaturi ce va vor ajuta sa hidratati corespunzator:

  • Consumati 2-300 ml de lichide la fiecare 10-20 minute de antrenament.
  • Nu consumati alcool, cafeina sau bauturi carbogazoase.
  • Poti inlocui electrolitii pierduti cu ajutorul lichidelor sarate.
  • Utilizati cantarul atunci cand va antrenati: nu depasiti limita de 3% in ceeea ce priveste scaderea in greutate; cresterea in greutate indica hiperhidratare sau hiponametrie.
  • Luati pauze dese pentru a va hidrata.
  • Nu exagerati cu concumul de apa. In cazul in care greutatea va creste brusc in timpul competitiilor sau al antrenamentelor, asta indica faptul ca beti prea multa apa.
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 10.0/10 (1 vote cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: +1 (from 1 vote)
Sfaturi pentru o hidratare corecta, 10.0 out of 10 based on 1 rating