Entorsele gleznelor cum tratezi o entorsa a gleznei sunt cele mai comune accidentari ale unui sportiv, dar ele pot surveni  si in timpul mersului pe plaja,  cand calcati stramb pe o bordura sau cand va  impiedicati de o piatra.

Pe masura ce se apropie vremea rece,  tot mai multi  dintre noi sunt supusi unui risc crescut, datorita ghetii de pe trotuare. O rasucire a gleznei poate cauza o durere severa ce poate pune punct oricarei activitati pe care o aveti programata pentru ziua respectiva. Tratarea  imediata a accidentarii  e cheia,  precum si incetarea activitatii si urmand sfaturile  de mai jos:

Odihna: Evitati statul in picioare cat mai mult posibil.

Gheata: Aplicati gheata pe glezna timp de 20 de minute, apoi indepartati-o timp de 20 de minute. Continuati pana la trei aplicari pe zi timp de 24 de ore dupa accidentare.

Compresie: Daca accidentarea e usoara, bandajati glezna  cu o fasa elastica pentru a imobiliza talpa piciorului.  Entorsele mai severe pot necesita atentie medicala si un aparat ghipsat.

Ridicare: Ridicati-va glezna pe perne,  tineti gheata pe ea si dormiti.

>>Daca durerea, inflamarea si vineteala  sunt severe sau dureaza mai mult de 24 de ore, vizitati imediat un medic.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/10 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)