Nucile si alunele au o reputatie proasta datorita continutului mare de grasime. Se credea ca ele promoveaza cresterea in greutate si bolile de inima  si pentru ca multe se consuma cu multa sare, erau contraindicate celor cu dieta sanatoasa nuci alunetensiune mare. Desigur, acestea sunt idei depasite. Astazi, stim ca, grasimea din nuci si alune este mononesaturata, adica buna pentru sanatatea cardiovasculara. Un studiu recent a descoperit ca, daca consumi 24 de alune pe zi, timp de o luna, reduci colesterolul „rau“ cu 4% si il cresti pe cel bun (de inalta densitate) cu 5%.

Nucile asigura organismului,  fibre vegetale, vitamine si minerale importante. Iata  din ce cauza, cei mai multi dintre nutritionisti recomanda acum nuci sau alune ca parte a unei diete sanatoase. Alegeti alunele prajite nesarate si nu uitati ca, desi grasimea din nuci este din cea buna, tot grasime este, ceea ce se traduce prin 9 calorii pe gram. Cel mai bine ar fi sa inlocuiti gustarile bogate in carbohidrati simpli, cum ar fi: covrigii, prajiturile, chipsurile, cartofii prajiti, cu nuci sau alune.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/10 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)