1. Desi exista 21 de specii de nuci, nucile pe care e cel mai probabil sa le gasesti  la magazin sunt nuci persiene sau comune. In Kirgistan, Asia Centrala, cresc cele mai mari paduri de nuci din lume.
  2. 30 de grame de nuci, sau circa 14 jumatati, au 185 de calorii, 4 grame de proteina si carbohidrati, 2 grame de fibre si 18 grame de grasimi. Din aceste 18 grame, 2 grame sunt grasimi  saturate, 3 grame grasimi nesaturate iar restul sunt grasimi polinesaturate.
  3. Nucile sunt singurele din familia lor care contin cantitati mari de acizi omega 3. Aceasta inseamna ca nu sunt bune doar pentru sistemul  cardiovascular, dar si pentru cresterea musculara si arderea grasimilor.
  4. Nucile putin prajite pot completa excelent o serie de feluri de mancare. Le poti folosi la salate, le poti adauga  fasolei verde sotate in ulei de masline , sau poti orna un iaurt cu ele. Drept alternativa, poti investi in niste ulei  de nuci. E scump si nu e ideal pentru gatit (temperaturile  ridicate ii degradeaza aroma si profilul nutritiv), dar il poti folosi ca baza la sosurile pentru salate.
  5. Continutul in grasimi al nucilor le face sa se strice destul de repede. Depoziteaza nucile decojite in congelator sau un frigider pentru a le pastra calitatile mult timp.
VN:F [1.9.22_1171]
va rugam asteptati...
Rating: 0.0/10 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)