Unele variabile ale antrenamentului cum ar fi variatia  si ordinea exercitiilor, precum si numarul de repetari si seturi pe care le faci intr-un antrenament cat de importanta e viteza in antrenament  trebuie schimbate cu o oarecare  regularitate  daca speri  sa vezi rezultate in  sala. In ultimii 5 ani, cercetatorii au aflat ca  viteza repetarii  e un jucator la fel de important in ecuatia  muschi si fitness.

Oamenii de stiinta  australieni  au raportat ca subiectii ce s-au antrenat  cu repetari rapide/explozive  la flexia antebratelor  pe brate au inregistrat  o crestere a fortei bicepsilor semnificativ mai mare  decat cei care au folosit repetarile lente.  Si totusi, grupul ce a folosit repetarile  lente au avut un grad  ceva mai mare de hipertrofiere, ceea ce  oamenii de stiinta  cred ca se datoreaza  timpului mai indelungat in care muschii au fost sub tensiune  si eliberarii de hormoni anabolici.

De fapt, cercetatorii japonezi au raportat ca subiectii testati  ce au executat repetari lente la extensia gambelor au avut cresteri mai mari de hormon de crestere si testosteron  decat atunci cand au  facut acelasi exercitiu cu repetari cu viteza  obisnuita.

Un studiu asupra repetarilor explozive, insa  a aratat ca ard mai multe calorii pentru ca fibrele cu contractie rapida sunt mai putin eficiente din punct de vedere energetic decat  fibrele cu contractie lenta. Aceasta inseamna ca repetarilor  rapide pot sa te ajute sa-i maresti forta si sa pierzi grasime.

Atunci cand iti schimbi exercitiile,  greutatile si intervalele de odihna, ai grija sa modifici  si viteza repetarilor  pentru a-ti atinge  scopurile.  Mentine viteza obisnuita a repetarilor  (1-2 secunde in faza  pozitiva si 2 secunde la cea negativa) ca baza  a antrenamentului tau  si foloseste-o  in majoritatea timpului.

Include repetari  rapide ( explozice in  partea pozitiva, dar controlate si lente in cea negativa) pentru a favoriza  cresterea fortei si a puterii, dar si pentru  a arde  mai multe grasimi si foloseste  repetarile lente (3-10 secunde sau mai mult in total) pentru a incuraja  cresterea musculara.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 10.0/10 (3 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: +2 (from 2 votes)
Antrenament cu viteza variabila, 10.0 out of 10 based on 3 ratings