Presupunand ca ati obtinut ceva progrese in ceea ce priveste forta si masa program de exercitii de mentinere culturism fitnessmusculara, cat de des este nevoie sa va antrenati pentru a mentine ceea ce ati obtinut?

Un studiu recent, efectuat pe 10 barbati aflati intre 70 si 75 de ani, ofera cateva indicii. Cei 10 s-au antrenat de 3 ori pe saptamana facand extensii la aparat pentru cvadricepsi. Apoi au fost impartiti  in doua grupe de cate 5, si  in timp ce o grupa a continuat sa se antreneze o data pe saptamana, cealalta nu a mai facut nici un antrenament.

In prima parte a experimentului, cand toti s-au antrenat de cate 3 ori pe saptamana, forta subiectilor a crescut in medie cu 50% (iata un alt rezultat interesant, avand in vedere varsta subiectilor).

In cele 24 de saptamani din a doua parte a experimentului celor care nu s-au mai antrenat le-a scazut forta cu 11%. Celor care au continuat sa se antreneze o data pe saptamana nu le-a scazut deloc forta, ceea ce inseamna ca au pastrat toate castigurile obtinute in cele trei saptamani de la inceputul experimentului.

Acestia au utilizat, in aceste 24 de saptamani cand  s-au antrenat, doar o data pe saptamana, o greutate echivalenta cu 80% din greutatea maxima cu care puteau face o repetare.

Daca  extrapolam rezultatele la restul populatiei, putem aprecia ca majoritatea oamenilor pot men- tine rezultatele, obtinute prin antrenamente grele, cu un minimum de un antrenament pe saptamana, pentru fiecare grupa musculara, cu conditia sa fie folosite greutati suficient de mari pentru a produce o suprasolicitare intensa.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/10 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)