• antrenamentul patinatorilor de viteza pentru cvadricepsiIn general vorbind, cele mai impresionante coapse  din toate sporturile  apartin patinatorilor  de viteza pe distante  mari. Ma gandesc la medaliatii  cu aur Dan Jensen si Eric Haiden din anii 1980 si ’90.
  • Patinatorii de la probele pe distante mai mici  ca Apolo Anton Ohno au cvadricepsii mai mici pentru ca probele acestea  depind  mai mult de mobilitate decat de  forta.
  • In patinajul pe distante mari,  in cvadricepsi au loc  contractii concentrice-excentrice repetitive cu o traiectorie completa a miscarii“, afirma Eric Sternlicht, doctor in stiinte , proprietar al unei firme de consultanta in exercitii fizice si nutritie, precum si antrenor in patinaj viteza.
  • E o miscare de forta sustinuta ce produce o solicitare  foarte puternica asupra  cvadricepsilor  timp mai indelungat  decat la ridicarea  greutatilor sau alte activitati  de acest gen, ce stimuleaza hipertrofia“.

Antrenamentul patinatorilor de viteza

EXERCITII

SERII

REPETARI

Platforma de alunecare / Antrenament cu miscari laterale (incalzire)

1

10-15 min

Genuflexiuni cu bara la piept (incalzire)

2

10-12

Genuflexiuni cu bara la piept

3

3-8

Mers fandat cu haltera

3

8-12 (per picior)

Stand in genuflexiune cu spatele lipit de perete

3

30 sec

exerciti pentru picioare cum fac patinatorii de viteza>> Pentru dezvoltarea fortei pure, foloseste greutati mari si viteza de executie normala. Pentru dezvoltarea puterii,  foloseste o greutate mica (20-50% din ceea ce folosesti  la antrenamentul de forta)  si explodeaza  cat de rapid poti in faza concentrica.

  • Nu toata aceasta dezvoltare a cvadricepsilor  acestor sportivi  e rezultatul antrenamentului  pe gheata.Patinatorii de elita  se antreneaza  si cu greutati pentru a-si imbunatati forta, puterea si rezistenta trenului inferior.
  • Sternlicht recomanda foarte mult genuflexiunile cu bara la piept, ce solicita mai mult cvadricepsii decat gluteii.
  • El mai sugereaza si folosirea  platformei de alunecare pentru imbunatatirea  miscarii laterale si genuflexiunile cu spatele la perete pentru rezistenta, amandoua  putand fi executate acasa.
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 10.0/10 (2 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: +1 (from 1 vote)
Antrenamentul patinatorilor de viteza pentru cvadricepsi, 10.0 out of 10 based on 2 ratings