Ar trebui sa-mi antrenez trapezii ca parte a antrenamentului  umerilor sau spatelui?

Intreaba un grup de 100 de sportivi exercitii pentru muschiul trapez  in culturismce ridica greutati cu ce grupa de muschi isi lucreaza  trapezii iar acestia  vor raspunde probabil spatele,  in timp ce altii  vor spune umerii. La asta se rezuma  contradictia in aceasta situatie, dar ar fi o greseala  sa incheiem prin a spune  ca nu conteaza.  Adevarul e ca acest lucru conteaza.

Trapezii, desi sunt considerati  un singur muschi,  functioneaza ca 3 muschi diferiti cu miscari diferite.

Trapezii superiori, ce constituie  cea mai mare parte din masa musculara a intregului muschi, in primul rand ridica  si rotesc  in sus omoplatii, ca si cum s-ar contracta. Partea din mijloc a trapezilor  alatura omoplatii , iar trapezii inferiori  rotesc omoplatii in jos.

Chiar daca antrenamentul  trapezilor poate fi  asociat cu cel al umerilor sau al spatelui, majoritatea culturistilor  isi lucreaza trapezii dupa ce antreneaza umerii, pentru ca principalul  lor interes e de a dezvolta partea superioara a trapezilor si aceasta zona e deja implicata in majoritatea exercitiilor pentru umeri.

Urmarind aceasta logica,  pare normal sa ii lucrezi  dupa umeri, de vreme ce le-ai facut  incalzirea  si sunt gata de lucru. Pe partea opusa, doar trapezii mediani sunt implicati in exercitiile pentru spate. Din acest motiv,  rotirea umerilor (trapezii superiori) in ziua pentru  spate nu va fi cea mai  fericita alegere deoarece nu li s-a facut incalzirea.

>> Indiferent de momentul in care va antrenati muschii trapezi, iata cateva exercitii care sa va ajute sa localizati zona musculara in forma de romb din partea superioara a spatelui.

ZONA TRAPEZILOR

CELE MAI BUNE EXERCITII

Superioara Ridicarea  umerilor (gantere, haltera, aparatul Smith, aparatul pentru trapez)
Mediana Ramat vertical din stand cu orice fel de prize sau maner (haltera, aparat, gantera), in special acelea ce folosesc o priza larga si aduse la piept
Rotirea umerilor din inclinat
Din sezand la aparatul pentru ramat, rotirea umerilor1
Inferioara Tractiuni la helcometru
Ridicarea bratelor deasupra capului prin inainte (haltera, gantera)
Ridicarea bratelor in Y2
Smuls (miscarea de la proba olimpica la haltere)

1 – La un aparat de ramat, tineti bratele drepte in timp ce apropiati omoplatii pana se ating.

2 – Asezati-va pe o banca cu fata in jos si ridicati ganterele lateral si spre inainte in forma de Y.


In concluzie, daca vreti sa  faceti cea mai buna alegere intre lucratul trapezilor impreuna cu umerii  sau cu spatele, alegeti umerii, sau daca vreti  sa alegeti o cale  mai dificila, impartiti  antrenamentul trapezilor in felul urmator:

  • faceti ridicari ale umerilor impreuna cu deltoizii, iar in zilele pentru spate (sau intr-un antrenament separat) antrenati-va  trapezii mediani  cu ramat sau rotiri  ale umerilor din inclinat si trapezii inferiori  cu ridicarea bratelor lateral  cu gantere  din culcat sau cu ridicarea halterei  prin inainte pana deasupra capului  (care e asemanatoare cu o ridicare prin inainte  pentru deltoizi, doar ca ridicati  bara complet  deasupra capului)

exercitii pentru muschiul trapez cu gantere

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 10.0/10 (6 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: +6 (from 6 votes)
Antrenamentul pentru trapez, 10.0 out of 10 based on 6 ratings