Aminoacizii cu lanturi ramificate (BCAA)

Din cei 9 aminoacizi esentiali, poti sa-i consideri  pe 3 dintre ei – izoleucina, leucina si valina, cunoscuti  si ca aminoacizi cu lanturi ramificate – drept cei mai importanti.

S-a demonstrat in mod constant ca administrarea acestora  inainte de antrenament reduce  distrugerea  fibrelor musculare, creste sinteza proteica si  sprijina sistemul umunitar si recuperarea.

Desi s-ar putea ca  administrarea  acestor aminoacizi sa  nu influenteze in mod direct  volumul de lucru din sala de antrenament, dar nu incape indoiala ca au o influenta critica asupra metabolismului muscular, fara a mentiona influenta asupra raspunsului insulinic si masei musculare.

Ca si in cazul tuturor aminoacizilor, exercitiul fizic regulat  mareste nevoia de  aminoacizi cu lanturi ramificate. Totusi, spre deosebire de marea majoritate a aminoacizilor, care sunt modificati odata ce ajung in ficat, acestia  ajung in fluxul sanguin intacti. Deci, cu cat doza e mai mare, cu atat creste  disponibilitatea lor pentru celulele musculare si alte tesuturi active.

De exemplu, administrarea de BCAA cu 15 minute inainte de antrenament creste eficienta consumului  de oxigen si volumul antrenamentului pana la pragul acidului lactic cu 12,9% si respectiv 6,1%, dupa doar 6 zile de administrare a aminoacizilor cu lanturi ramificate.

Utilizarea grasimilor  drept sursa de energie in timpul exercitiului a crescut, lucru care s-ar  putea sa demonstreze date recente care afirma ca aminoacizii cu lanturi ramificate regularizeaza si rata arderii grasimilor, pe langa activitatea musculara.

In plus, studiile arata ca suplimentarea  cu BCAA inainte de un antrenament cu genuflexiuni a intarziat aparittia durerii musculare  de dupa antrenament (febra pe care o simti la 24-48 de ore dupa antrenamentul propriu-zis), ca si aparitia  oboselii musculare.

Aminoacizii cu lanturi ramificate  joaca de asemenea un rol important  in reducerea oboselii mentale in timpul exercitiului. Dupa ce alergatorii de performanta  au luat aminoacizi  cu lanturi ramificate, au inregistrat imbunatatiri ale rezultatelor la diverse  teste cognitive.

Concluzie: Ia 6-10 grame de aminoacizi cu lanturi ramificate inainte de antrenament, cu procentul de leucina  de circa 45% din total,  iar procentele celorlalti  doi aminoacizi  relativ egale.

Sfat: Mareste cantitatea  de vitamina B6 (piridoxina) pe care o iei  concomitent cu suplimentarea cu BCAA. Forma activa a vitaminei B6 e factorul limitator  al tuturor reactilor la care participa BCAA.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 10.0/10 (2 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: +2 (from 2 votes)
Aminoacizii cu lanturi ramificate - BCAA, 10.0 out of 10 based on 2 ratings