Ideal ar fi sa folosesti o banca destul de scurta, care sa iti permita sa tii genunchii indoiti, picioarele peste marginea bancii, iar talpile bine fixate sub bara pentru picioare. Totodata, poti face acest tip de exercitiu si la alt exercitii pentru piept-impins cu gantere pe plan declinat-start-culturism-fitnessmodel de banca declinata.

  • Inainte de a incepe, fixeaza banca la un unghi de 30 de grade, In cazul in care unghiul este mai mare, nu-i nici un fel de problema, tot iti vei lucra pieptul inferior, insa daca e mai mic, o mare parte din tensiune va fi preluata de catre partea centrala a capului sternocostal al pectoralului.
  • Acum, aseaza-te pe spate, cu capul in partea de jos a bancii. Fixeaza bine picioarele de suport pentru a nu aluneca in timpul exercitiului.
  • Daca te antrenezi alaturi de un prieten, roaga-l pe acesta sa-ti dea ganterele dupa ce te-ai asezat pe banca. Apuca ganterele in asa fel incat palmele sa fie orientate catre picioare( priza in pronatie). Multi aleg o priza fara degetul mare, insa trebuie sa fi mult mai atent atunci cand balansezi ganterele. Indiferent de priza aleasa, aceasta nu va influenta in mod diferit  dezvoltarea musculaturii pieptului.
  • Incheieturile mainii trebuie sa fie drepte. Lasa usor ganterele spre lateralul coastelor, controland miscarea, astfel evitand sa te lovesti cu ganterele in cap sau in alte zone. Momentul ideal in care sa te opresti din coborare este atunci cand ganterele ajung in lateralul coastelor, in regiunea axiala inferioara si la marginea inferioara a muschiului pectoral.
  • Fa o pauza scurta in pozitia de “jos”, dupa care impinge ganterele in sus. Pe parcursul miscarii, apropie ganterele, spre pozitia de “sus”, unde ganterele trebuie aproape sa se atinga. Opreste-te atunci candexercitii pentru piept-impins cu gantere pe plan declinat-final-culturism-fitness-masa musculara coatele sunt aproape intinse complet. Cand impingi ganterele in sus, fa-o rapid intr-o maniera exploziva. Nu bloca coatele  in pozitia de “sus”, insa nu te opri nici prea devreme. Acest tip de contractii nu trebuie sa fie de tip “smucitura”.
  • Treci imediat la urmatoarea repetare, coborand ganterele si marind distanta dintre brate, dupa care impinge puternic in sus. Tine-o tot asa pana cand nu mai poti impinge ganterele nici un centimetru, apoi roaga-l pe prietenul tau sa iti ia ganterele. La ultimele 2 seturi poti mari putin intensitatea, ajutat fiind de partenerul tau de antrenament, in special pentru stabilizarea articultiei umarului pe parcursul miscarii de impins. In cazul in care ai suferit o accidentare la nivelul umarului, evita greutatile exagerate.
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 9.8/10 (6 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: +2 (from 4 votes)
Exercitii pentru piept - impins cu gantere pe plan declinat, 9.8 out of 10 based on 6 ratings