Alt exercitiu din gama celor libere(fara aparate sau la cabluri) este impins de la ceafa, din asezat. Acest exercitiu este foarte asemanator cu cel prezentat anterior, singura diferenta consta in faptul ca bara este mentinuta posterior  la nivelul cefei, de unde va fi ridicata pana cand bratele sunt perfect intinse, urmata de revenirea la pozitia initiala. Pozitia asezat confera practicantului stabilitate si limiteaza posibilitatile de trisare a miscarii, datorita eliminarii balansului corpului.

In acest caz, distanta dintre palme este mare si depaseste latimea umerilor. De altfel, o priza mai apropiata nu este posibila din cauza pozitiei bratelor. O astfel de priza ingusta necesita o mare mobilitate din partea practicantului  si reduce foarte mult greutatea cu care se lucreaza. Referitor la greutate, putem spune ca nu trebuie sa se incerce efectuarea unor exercitii cu incarcaturi mari, deoarece se risca producerea rupturilor fibrilare sau chiar intinderi.

Cand apar dureri musculare la nivelul articulatiei umarului, trebuie renuntat la greutatile mari si sa se opteze pentru schimbarea exercitiilor  cu unele ce utilizeaza miscarile analitice(cu fiecare brat), de genul ridicarii ganterelor in diverse planuri si sub diferite unghiuri. Exercitiile prezentate anterior pot fi  efectuate si la un cadru fix numit aparatul Smith si care este prevazut cu un ghidaj culisor al greutatii, evitand astfel  eforturile pentru echilibrarea acesteia.

VN:F [1.9.22_1171]
va rugam asteptati...
Rating: 10.0/10 (1 vote cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)
Exercitii umeri- Impins de la ceafa din asezat, 10.0 out of 10 based on 1 rating