• fluturari cu gantere pt piept pe banca orizontalaNu trebuie sa fii definit la milimetru pentru ca pieptul sa-ti iasa in evidenta. Un piept bine antrenat si dens va atrage atentia si admiratia tuturor fara macar sa te deschei la camasa. Prin urmare, scopul oricarui culturist ar trebui sa fie sculptarea unui piept gros de la baza sternului pana la clavicule.
  • Bineinteles, zonele musculare clasice trebuie lucrate serios cu haltera, dar, dupa ce ai o baza, e timpul sa iti „ataci“ pieptul cu intensitatea pe care doar ganterele ti-o pot oferi. Insa, deoarece lucrul cu ganterele presupune mai multa atentie la coordonare si echilibru, iti va fi greu sa lucrezi cu o greutate foarte mare. Insa dupa ce sistemul tau nervos va invata sa le transmita fibrelor musculare semnalele adecvate, echilibrarea si coordonarea vor veni de la sine. Avantajul prezentat de gantere, spre deosebire de haltere, este ca iti poti activa mai multe fibre, cu ajutorul unei game variate de miscari, deoarece exista mai multe tipare de miscare
  • Pectoralul mare este un muschi sub forma de evantai si actioneaza asupra humerusului si a articulatiei umarului(glenohumerala). Acest muschi mare acopera partea superioara a cutiei toracice, iar partea sa laterala (exterioara) formeaza peretele frontal(anterior) al axilei (subtioara). Muschiul pectoral mare are doua capete.
  • Capul clavicular se intinde de-a lungul suprafetei anterioare inferioare a claviculei, iar capul sternocostal incepe la manubrium(portiunea anterioara a sternului), la cele 6 cartilaje costale superioare care se leaga de stern si se ataseaza, de asemenea, de portiunea sub forma de tendon a partii superioare a muschiului oblic extern al peretelui abdominal.
  • Capetele clavicular si sternocostal converg intr-un “sant” aproape de capul humerusului (santul intertubercular), in apropiere de articulatia umarului. Ambele capete ale muschiului pectoral provoaca flexarea humerusului prin miscarea bratului in fata, aceasta fiind principalul rol al fluturarilor cu gantere.

 Fluturari cu gantere:

1. fluturari la cabluri pe banca pentru pieptAseaza-te pe spate pe o banca orizontala si apuca cate o gantera in fiecare mana.

2. Intinde bratele mentinand coatele usor flexate, pentru a diminua solicitarea la nivelul articulatiei cotului.

3. Cu palmele orientate una spre cealalta, coboara lent si controlat ganterele, descriind un arc de cerc cat mai larg. Cursa miscarii trebuie sa fie cat mai ampla, pentru a intinde cat mai mult muschiul pectoral.

4. Mentine aceasta pozitie timp de 1 secunda, dupa care ridica ganterele urmand acelasi traseu ca la coborare si expira.

5. Repeta miscarea pana la finalul seriei. Executa 3-4 serii a cate 12-15 repetari.

  • Fluturarile cu gantere este un exercitiu care permite o foarte buna izolare a muschilor pectorali si imbunatateste flexibilitatea la nivelul acestora. Este un exercitiu mai putin eficient pentru dezvoltarea masei musculare, insa foarte util pentru obtinerea unei forme frumoase a muschilor pectorali.
  • De obicei, fluturarile cu gantere pe plan orizontal se esaloneaza la sfarsitul programului de pectorali, asociind miscarea cu un act respirator activ. Mentionez ca pe tot parcursul executiei exercitiului, spatele trebuie sa ramana in contact cu suprafata bancii, orice cambrare a coloanei vertebrale denatureaza tehnica de executie si anuleaza valentele corective ale exercitiului.
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 10.0/10 (3 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: +3 (from 3 votes)
Fluturari cu gantere pe plan orizontal, 10.0 out of 10 based on 3 ratings