Impinsul de la piept cu gantere se executa din culcat dorsal pe o banca, sub diferite unghiuri, in functie de zona pectorala pe care o vizam. Asadar, planul orizontal va corespunde zonei mediane, cel inclinat sub un unghi de 45 de grade deasupra orizontalei, zonei superioare a pectoralilor, iar cel declinat sub un unghi de 10-15 grade,  va corespunde zonei inferioare a pectoralilor. Acest exercitiu implica in miscare  si  grupele limitrofe musculaturii pieptului(muschii deltoizi, muschii trapezi, etc), grupe ce intervin in stabilizarea ganterei pe toate durata miscarii. Impinsul de la piept cu gantere ofera avantajul unei miscari mai ample decat in cazul in care exercitiul ar fi fost efectuat cu bara dreapta. Miscarea se va face cursiv, cu un inspir puternic pe perioada primei treimi a cursei descendente, asigurand astfel prin blocarea toracelui in apnee, un adevarat suport al sarcinii de lucru. Ganterele vor fi coborate in limitele mobilitatii articulare, cat mai mult posibil. Revenirea se va face impingand puternic ganterele, expirand apoi in ultima treime a cursei de revenire.

Impins de la piept cu gantere pe plan orizontal:

1. Aseaza-te pe o banca orizontala. Sprijina-ti talpile pe podea sau pe banca, pentru o mai buna stabilitate.

2. Apuca cate o gantera in fiecare mana, cu o priza in pronatie(palmele fiind orientate spre inainte).

3. Impingeti ganterele in sus, indreptand coatele. Nu blocati coatele in pozitia “Final”. In felul acesta veti mentine o tensiune constanta asupra muschiului pectoral, reducand astfel implicarea muschiului triceps in miscare.

4. Inspira si coboara ganterele printr-o miscare miscare lenta si controlata pana la nivelul cutiei toracice.

5. Miscarea trebuie sa fie cat mai ampla, astfel incat sa simti o buna intindere la nivelul pectoralilor.

6. Incepe imediat urmatoarea repetare. Impinge simultan ganterele si expira in timpul miscarii de ridicare. Executa 3-4 serii a cate 8-10 repetari.

Evitati sa va arcuiti spatele in timpul exercitiului, pentru ca riscati sa va accidentati. In cazul in care va antrenati cu greutati mari, ar fi indicat ca in timpul exercitiului sa fiti asistat de catre un partener, care sa va ajute sa ridicati ganterele si eventual, sa corecteze traiectoria miscarii.

VN:F [1.9.22_1171]
va rugam asteptati...
Rating: 10.0/10 (2 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: +2 (from 2 votes)
Impins de la piept cu gantere pe plan orizontal, 10.0 out of 10 based on 2 ratings