Practicantii culturismului aleg impinsul din culcat cu gantere, in principal, impins pentru pipet cu ganteredin 2 motive:

1. Ganterele permit variatie in pozitia palmelor si aceasta poate insemna o senzatie mai confortabila pentru umeri;

2. Folosirea ganterelor permite sa recrutati parti ale pectoralului care nu pot fi „atinse“ cu impinsul din culcat cu bara.

Unii sportivi trec la impinsul din culcat cu gantere din cauza durerilor in capsula umarului cauzate de impinsul din culcat cu bara. Ei spun ca rasucirea ganterelor usor spre interior poate reduce ori elimina durerea de umeri. De asemeni, ei spun ca simt impinsul cu gantere in mod diferit. Daca rotesti ganterele pentru ca palmele sa fie fata in fata, posi sa le lasi mai jos decat daca ganterele ar fi in linie ca la un impins cu bara. Astfel posi intinde pectoralul mai mult si poti simti exercitiul mai bine. Daca ai un umar instabil insa, impinsul cu gantere poate mari durerea din umar si accentua senzatia de miscare excesiva in umar. Asa ca nu va ganditi automat ca impinsul din culcat cu gantere va va lasa sa va antrenati, daca aveti o problema. Puteti agrava situatia. Daca aveti o operatie de reconstrutie a ligamentelor umarului, atunci impinsul din culcat cu gantere poate distruge reparatiile operatiei datorita intinderii excesive permise de acest exercitiu. Alt lucru ce trebuie luat in considerare este acela ca sportivii foarte puternici se accidenteaza frecvent cand incearca sa ridice ganterele in pozitia de start. Mai rar, dar totusi s-a intamplat ca sportivii sa-si rupa tendonul unui biceps cand incercau sa puna ganterele jos dupa exercitiu. Desigur, este cazul sportivilor care pot face impinsul din culcat cu gantere foarte grele, de 40–70 kg fiecare sau mai mult.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/10 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)