O metoda popularizata in anii  ‘70 de Arthur Jones a fost cea denumita preepuizarea sau preobosirea musculara. Aceasta implica efectuarea mai intai a unui exercitiu de izolare urmat imediat de un exercitiu de baza pentru aceeasi grupa musculara. Un exemplu este efectuarea de fluturari laterale cu gantere urmate de impins deasupra capului, ambele pentru umeri, sau extensii la aparat pentru cvadricepsi urmate de genuflexiuni cu bara. Arthur Jones insista ca pauza dintre cele 2 exercitii trebuie sa fie cat mai mica, zero daca e posibil. Ideea este sa obosesti mai intai un muschi cu un exercitiu de izolare si apoi, prin folosirea unui exercitiu de baza, sa continui solicitarea lui pana la epuizare. Asta deoarece, in anumite cazuri, cum ar fi pectoralii spre exemplu, nu poti epuiza pectoralul cu un exercitiu de baza, ca impinsul din culcat cu bara, pentru ca tricepsii obosesc primii si esti fortat sa te opresti inainte de a stimula corespunzator pectoralii.

Dar daca obosesti mai intai pectoralii cu un exercitiu care nu oboseste tricepsii, poti incepe impinsul din culcat cu pectoralii obositi si cu tricepsii „proaspeti“. Un nou studiu pune sub semnul intrebarii eficienta acestei metode.  Astfel, 17 subiecti, toti barbati, au facut o serie la presa inclinata imediat dupa ce au facut 1 serie de 10 extensii la aparat si mai tarziu doar o simpla serie la presa. Activitatea musculara a fost monitorizata cu aparatura EMG ce masoara activitatea electrica a muschilor.

Rezultatul a aratat ca activitatea cvadricepsului a fost semnificativ mai mica cand s-a folosit metoda preobosirii, decat atunci cand s-a efectuat doar exercitiul de baza. Asa cum era de asteptat, subiectii au facut mai putine repetari la presa atunci cand, folosind metoda preobosirii musculare, au facut mai intai extensii. Autorii au sugerat insa ca folosirea metodei preobosirii poate fi mult mai eficienta in cazul grupelor mai mici care asista miscarea propriu-zisa, altfel, ca in cazul de mai sus, exersarea aceleiasi grupe duce la scaderea fortei musculare si a functionalitatii grupei respective.

Deci nu folositi tehnica preobosirii asa cum era ea cunoscuta pana acum, ci obositi grupe adiacente, daca doriti, nu preobositi grupa principala ce urmeaza a fi lucrata.

VN:F [1.9.22_1171]
va rugam asteptati...
Rating: 0.0/10 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)